Cum pot campaniile de print să atragă noi clienți?

iunie 25, 2019
by Agenția de Print

Inovațiile tehnologice au făcut ca industria tipografică să evolueze, adaptându-se dezvoltării mediului digital, astfel încât să rămână un punct central în comunicarea companiilor. Printul, integrat într-o strategie SMART, poate fi un factor important în procesul de construcție a unui brand. Dimensiunea vizuală devine cu atât mai ușor de reținut cu cât se regăsește sub format tipărit, format care se întipărește mai ușor în memoria colectivă, datorită proprietăților sale unice.

Campaniile de print marketing pot avea mai multe forme prin care influențează brand awareness-ul:

  • forma clasică a cumpărării de spațiu pentru promovare în ziare și reviste
  • cataloage sau broșuri
  • cărți de vizită
  • expedierea prin poștă a ofertelor personalizate
  • Out of Home Advertising

Toate aceste forme ale printului trebuie să îndeplinească o condiție principală pentru a putea pătrunde în mintea consumatorilor: constanță în alcătuirea imaginii brandului, ceea ce înseamnă construirea unui brandbook și respectarea lui în toate formele de execuție: print sau digital.

Poate un brand să-și dezvolte comunitatea printr-o campanie de print?

Marketingul integrat, care cuprinde o arie cât mai largă de canale de comunicare cu publicul, folosește cu mare succes campaniile de print. Există o serie de elemente importante care trebuie implementate, atunci când se dezvoltă astfel de campanii:

  1. Adaptarea la mediu. Pentru a putea fi ușor de remarcat de către cumpărător, printul trebuie să difere de elementele care îl înconjoară. Spre exemplu, dacă revista în care se găsește cuprinde articole și blocuri mari de text, atunci, cea mai bună soluție este ca brandul să se axeze pe transmiterea mesajului la nivel vizual. În acest context este necesar un design atractiv, sugestiv și simplu.
  2. Găsirea publicului țintă potrivit. Pentru a avea succes, orice campanie trebuie să segmenteze piața și să își aleagă corect prospecții. Campaniile de print nu diferă din acest punct de vedere, de aceea, în crearea și implementarea lor trebuie să existe elemente de interes pentru publicul-țintă.
  3. Exprimarea trebuie să fie concisă. Multitudinea de reclame face ca atenția oamenilor să fie greu de captat. Din acest motiv este necesar ca informațiile cuprinse în materialele tipărite să fie formulate concis.
  4. Mesajul transmis trebuie să fie unitar. De multe ori, campaniile de print sunt completate de campaniile online. În aceste situații, mesajul transmis pe cele două canale trebuie să fie același, pentru a putea fi receptat și reținut de către consumatori și pentru a contura cât mai bine imaginea brandului.
  5. Folosirea elementelor disruptive. A surprinde publicul cu elemente neașteptate este una dintre cele mai bune modalități de a-l face să își amintească o campanie.
  6. Folosirea elementelor interactive. Tehnologia face parte din viața de zi cu zi a cumpărătorilor, astfel încât, printul care folosește realitatea augmentată este cu atât mai interesant pentru consumatori.
  7. „Regula celor 7 expuneri”. Această strategie presupune ca o persoană, pentru a reacționa la un mesaj publicitar, să aibă un minimum de 7 interacțiuni cu mesajul. De aceea, mixul de comunicare online-offline trebuie conceput ținând cont de acest aspect. Companiile trebuie să își cunoască publicul țintă și trebuie să fie capabile să își disemineze mesajele în momentele când aceștia le pot recepționa.
  8. Printul trebuie să invite la acțiune. Simpla expunere a informațiilor nu este de ajuns pentru a-i atrage pe clienți, iar un îndemn către o acțiune îi poate face să simtă că relaționează cu brandul, ceea ce va duce la o raportare afectivă pozitivă.

Campaniile de print devin tot mai inovative și necesită execuții tehnice tot mai complexe. În acest sens, companiile pot contracta serviciile unui integrator de print pentru a găsi soluțiile optime pentru fiecare campanie integrată.

Leave a Comment