7 pași în crearea broșurilor care să reflecte identitatea companiei

iunie 18, 2018
by Agenția de Print

Broșurile sunt o modalitate practică de a comunica publicului-cheie informații complete despre produsele și serviciile oferite de o companie, fiind un instrument de marketing flexibil. În ultima perioadă, industriile creative au întâmpinat schimbări semnificative, în special datorită evoluției tehnologice și a digitalizări. Cu toate că s-a ajuns la o reducere semnificativă a expunerii tipăriturilor, impactul acestora continuă să aducă rezultate pozitive pentru multe companii datorită faptului că stimulează puternic simțurile (vizual, tactil), îmbunătățind șansele de a vinde.

Realizarea unei broșuri este o importantă decizie strategică datorită faptul că, odată lansată pe piață, aceasta va deveni parte integrată a identității unui brand. Astfel, conceptul și procesul de proiectare trebuie atent evaluate și implementate. În comparație cu alte materiale promoționale, broșura companiei necesită o abordare diferită a conținutului, întrucât are, în primul rând, capacitatea de păstra fluxul comunicării și de a introduce un brand unei noi baze de prospecți. În al doilea rând, aceasta poate reactualiza relațiile cu actualii clienți și îi poate transforma în brand ambasadori. Înainte de implementare se recomandă următorii pași:

  • Cunoașterea, în detaliu, a profilului publicului țintă
  • Identificarea obiectivelor realiste și eliminarea celor care nu pot fi atinse
  • Planificarea conținutului și realizarea unei machete
  • Crearea unui design general, relevant pentru companie și pentru subiectele abordate
  • Selectarea corectă a materialelor utilizate

Acuratețea unei broșuri este completată de îmbinarea armonioasă a conținutului vizual cu cel informațional. Pentru a contribui la atingere obiectivelor de comunicare și a obține cea mai bună rentabilitate a bugetului de imprimare, broșura trebuie să fie concepută în jurul celor 7 criterii:

  1. Alinierea la identitatea brandului

Primul pas în crearea unei broșuri este consultarea brandbook-ului. Construirea corectă a unei broșuri presupune preluarea tuturor elementelor care definesc un brand, făcând-o recognoscibilă pentru clienți și prospecți deopotrivă.

  1. Includerea USP (Propunere unică de vânzare)

Diferențierea de competiție informează publicul țintă cu privire la beneficiile pe care compania i le poate aduce în comparație cu ceilalți jucători de pe piață.

  1. Conturarea mesajului

Premisa unei broșuri este aceea de a vorbi  posibililor și actualilor clienți despre companie, motiv pentru care se recomandă focalizarea pe un conținut clar și concis, concentrat într-o singură direcție.

  1. Sincronizarea cu publicul țintă

Obiectivele stabilite inițial pot fi atinse dacă broșura este creată pentru un public țintă clar, căruia i se adresează în mod specific. O eroare clasică este crearea unui material tipărit pentru mai multe grupuri țintă, decizie care duce la scăderea impactului și rezultatelor ulterioare.

  1. Atragerea interesului

Coperta unei broșuri are rolul de a opri trecătorul și de a-l convinge să o răsfoiască. Astfel, designul – menit să atragă atenția – este completat de text – care are rolul de a-l convinge prin evidențierea punctelor de interes.

  1. Relevanță și concizie

Cititorul trebuie să își poată lua toate informațiile de care are nevoie în cel mai scurt timp. Este cunoscut faptul că atenția acestuia poată fi reținută doar pentru câteva secunde și, de aceea, conținutul unei broșuri va avea evidențiate elementele importante.

  1. Povestea din spatele brandului

Construirea încrederii între brand și viitorul client se bazează, de asemenea, pe cunoașterea poveștii din spatele companiei. Umanizarea brandului și crearea unui context transparent va permite apropierea de prospect; și aici se recomandă concizia în redactare.

În final, finisajul broșurii este dat de misiunea declarată a companiei, care, enunțată corect, poate acționa ca mantră pentru brand, propulsând-ul în topul preferințelor publicului țintă.

 

Sursă foto: www.freepik.com

Leave a Comment