8 întrebări pe care trebuie să le pui înainte de a începe un proiect de print

iunie 5, 2018
by Agenția de Print

Configurarea materialului pentru un protocol de imprimare adecvat, alături de stabilirea detaliilor de tipărire împreună cu print managerul partener sunt doi pași importanți care vor dicta succesul colaborării și calitatea proiectului. Discuțiile exploratorii sunt necesare pentru a înțelege procesul de producție, a găsi cele mai bune soluții de print și a atinge obiectivele propuse. Există 8 întrebări esențiale a căror răspunsuri trebuie discutate înainte de a începe proiectul de print:

  1. Care sunt opțiunile disponibile?

Colaborarea cu o companie care oferă servicii de print management reprezintă soluția pentru multe dintre companiile care derulează proiecte complexe. Beneficiile parteneriatului sunt dependente de cunoașterea, în detaliu, a tuturor proceselor necesare pentru o bună derulare a campaniei. Astfel, alături de explicarea opțiunilor existente, integratorul de print va găsi cea mai bună soluție pentru nevoia specifică a clientului.

  1. Care este tipul de hârtie cel mai potrivit?

În funcție de criteriile proiectului de print, de elementele de logistică și de scopul urmărit se alege cel mai potrivit material. Tipul acestuia (mat sau lucios etc.) determină nuanța și calitatea culorilor, iar pentru a exista certitudinea respectării, în detaliu, a designului este necesară consultarea cu specialiștii în domeniu.

  1. Ce este fluajul sau creep?

Fluajul este un aspect extrem de important în special în cazul proiectelor cu multe pagini, precum o broșură sau o carte. Când foliile sunt îndoite și tăiate, cele din interior vor fi mai mici decât cele exterioare, efect cunoscut și sub numele de creep. Cu cât este mai mare hârtia, cu atât va fi mai mare această diferență. Cu toate că majoritatea tipografiilor fac ajutări în timpul procesului, este indicată discutarea acestui aspect cu managerul companiei de print management.

  1. Pot fi folosite materiale ecologice?

Opțiunile ecologice sunt mereu încurajate, cu precădere campaniilor care permit utilizarea lor eficientă și inspirată. În acest context, se recomandă o discuție cu integratorul de print care va putea oferi opțiunile de material eco-friendly, fie pentru că este furnizat în mod responsabil, fie pentru că este echilibrat de carbon.

  1. Există posibilitatea de a primi o mostră?

Discuțiile exploratorii reprezintă primul pas, iar concretizarea ideilor agreate trebuie verificate înainte de a da startul întregului proces de print. Astfel, pentru a evita întârzierile de producție, costurile suplimentare și livrările peste termenul limită, realizarea unei mostre este abordarea recomandată atât pentru tipografie, cât și pentru client.

  1. Există proiecte asemănătoare în portofoliul companiei?

Alături de mostra pentru proiectul de print se pot cere eșantioane ale lucrărilor precedente care să contureze rezultatul final. Dacă nu există câteva exemple asemănătoare se pot cere explicații suplimentare pentru evitarea problemelor potențiale.

  1. Care sunt cerințele specifice de design?

Furnizarea fișierelor în formatele corecte va accelera procesul de imprimare, motiv pentru care trebuie cerute specificațiile înainte de a trimite către compania de print management. Aceasta va putea să ofere toate datele tehnice, imediat ce au fost agreate detaliile proiectului și aleasă tipografia colaboratoare.

  1. Care este timpul de producție?

În funcție de complexitatea proiectului, integratorul de print, împreună cu tipografia va putea oferi partenerului un timp estimativ de realizare. Stabilirea unui deadline în faza incipientă a colaborării va scuti părțile implicate de complicații și așteptări neîndeplinite.

 

Sursă foto: www.freepik.com/free-photo/people-discussing-ideas-and-sitting-at-cafe-table_992895.htm’

Leave a Comment