Activitățile unui brand din online și offline conturează călătoria cumpărătorului de la monitor la raft

septembrie 18, 2018
by Agenția de Print

Călătoria unui consumator de pe platforma online la raftul de cumpărături și invers este anticipată și concepută în lumea designerilor digitali. Fie că este un lanț de magazine din industria beauty sau alimentară, promisiunea unui produs digital reprezintă o cerere a publicului pe care companiile nu își permit să o ignore. Elementul care asigură traseul cumpărătorului din fața monitorului la raft și invers este experiența pe care o are în cele două dimensiuni – online și offline. Lipsa coerenței între cele două medii va influența negativ deciziile de cumpărare.

Dacă în lumea digitală o echipă de oameni poate răspunde prompt întrebărilor venite din partea vizitatorului de pe site sau de pe pagina de social media, în mediul offline interacțiunea directă trebuie planificată și controlată eficient. Întrucât călătoria care definește relația cu brandul începe cu prima interacțiune, prezența într-un singur mediu va reprezenta o piese-cheie lipsă a puzzle-ului pe care cumpărătorul îl construiește.

Ce este călătoria consumatorului?

Călătoria nu este reprezentată doar de experiența pe care o are în relația cu un brand în online – este un concept cu mult mai complex. Această călătorie este un proces integrat care cuprinde experiența online cu procesele tradiționale, a căror rezultat se concretizează în vânzarea produsului. Suma experiențelor din interacțiunea cu un brand, calitatea produsului și corelarea între promisiunile promovate și realitate sunt factori care construiesc relația cu clientul de la punctul 0 la n.

Călătoria consumatorului nu se încheie odată cu achiziționarea unui produs, ci continuă până în momentul în care acesta renunță la brand sau până nu se mai regăsește în profilul targetat. Astfel, aventura în care o companie se lansează cu fiecare consumator în parte trebuie susținută atât online, cât și prin utilizarea printului, în toate formele sale:

  1. Packaging
  2. Materiale promoționale interactive – care invită la conectarea cu mediul online
  3. Bannere și spidere – vizibilitatea partenerului și a gazdei continuă să fie asigurată prin intermediul printului, iar obișnuința de a face o poză în fața logo-ului unui brand a intrat în ADN.
  4. Poze personalizate și imagini – oamenii își doresc să construiască amintiri și să le păstreze în formă materială, iar brandurile folosesc această dorință prin activări interactive
  5. Calendare, stikere, post-it-uri

Oricare dintre aceste elemente are capacitatea de a începe sau de a continua călătoria unui consumator, motiv pentru care corelarea cu  mesajul transmis pe platformele online este vitală.

Tot mai multe branduri se înarmează cu noțiuni detaliate despre comportamentul, respectiv profilul consumatorului țintă și despre cele mai eficiente tehnici de comunicare. Aceste informații le ajută să construiască suportul potrivit și să acționeze targetat pentru a păstra interesul clientului, iar printul joacă un rol definitoriu în interacțiunea cu comunitățile.

Așadar, întrucât industria printului se adaptează constant în funcție de expectanțele consumatorilor și de cerințele clienților, tipăriturile rămân un instrument indispensabil în interacțiunea cu consumatorul de la raft.

 

Sursă foto: Pexels

Leave a Comment