Campaniile de print și tehnologiile verzi

ianuarie 9, 2020
by Agenția de Print

Conservarea mediului înconjurător devine o responsabilitate pe care tot mai multe industrii și-o asumă, atitudine care a generat schimbări considerabile ale modulului în care acestea își desfășoară activitățile. Astfel de practici transformă și industria tipografică, aceasta fiind într-un constant proces de adoptare a tehnologiilor verzi, care au un impact redus asupra mediului.

Presiunea din partea consumatorilor asupra brandurilor și schimbările climatice care produc dezastre joacă un rol fundamental în adoptarea noilor tendințe în materie de ecologie. În ultimele decenii s-a pus tot mai mult accent pe schimbările negative aduse echilibrului natural provocate de activitățile umane, iar acest lucru influențează modul în care consumatorii se raportează la practicile economice ale companiilor.

Pentru a face față exigențelor, dar și pentru a crea o activitate sustenabilă, campaniile de print din întreaga lume se aliniază unor noi standarde care au rolul de a reduce nivelul de poluare sau de consumare a resurselor naturale limitate.

  1. Dezvoltarea unor mecanisme de achiziție a hârtiei cu un impact minim față de mediu

În prezent, se acordă tot mai multă atenție sursei din care provine hârtia precum și modului în care este împachetată pentru a economisi spațiu pe parcursul transportului, aceste mecanisme fiind o soluție eficientă de reducere a impactului negativ asupra mediului. În egală măsură, se aplică strategii pentru diminuarea nivelului de noxe emanat printr-un transport eficient și utilizarea hârtiei reciclate, care contribuie la atenuarea efectelor negative aduse mediului înconjurător de către activitățile economice. Aceste decizii contribuie, de asemenea, la influențarea pozitivă a percepției publicului despre o companie. Mai mult decât atât, unele companii își aleg partenerii cu care colaborează pentru diverse servicii în funcție de gradul de adoptare a practicilor prietenoase cu mediul.

  1. Utilizarea cernelii pe bază de vegetale sau soia

Vechile tipuri de cerneală pe bază de petrol au fost o sursă de poluare a mediului care afectau sănătatea celor expuși pentru o perioadă îndelungată. Aceste efecte negative erau generate de compușii organici volatili pe care cerneala organică nu îi mai conține. De asemenea, acest tip nou de cerneală favorizează reciclarea hârtiei și reprezintă una dintre primele schimbări recomandate mai ales în cazul unei mari campanii de print, astfel încât să nu afecteze mediul.

  1. Eficiența energetică

Gradul de poluare sau de consum al energiei este extrem de important pentru eforturile oricărei companii dornică să adopte practici responsabile de producție. Acest lucru poate însemna utilizarea celor mai performante echipamente, care au un consum mai redus de energie, dar și optimizarea proceselor de producție.

  1. Eliminarea surplusului de materiale care rămân pe stoc

În trecut, producția materialelor de print era una de masă, existând riscul ca o parte să rămână în depozite, cererea fiind mai redusă decât cea estimată. Noi tehnologii precum printul cu date variabile sau printul digital la comandă reduc astfel de riscuri și au un impact pozitiv asupra mediului înconjurător prin reducerea deșeurilor care pot rezulta sau prin diminuarea risipei tipăriturilor.

Trecerea către o activitate verde este favorizată de evoluția rapidă a tehnologiei. Noile echipamente permit companiilor să își diversifice serviciile și să își mențină competitivitatea pe parcursul trecerii spre o activitate sustenabilă. Alături de beneficiile aduse de tehnologie, publicul deține un rol central datorită exigențelor pe care le-a proiectat asupra brandurilor care recurg la practici de print poluante. Acest tip de responsabilitate, dar și de responsabilizare, reprezintă un mecanism de control informal eficient, exterior celui executat de instituțiile naționale.

Leave a Comment