Ce înseamnă advertising collateral și care este rolul printului

ianuarie 23, 2019
by Agenția de Print

Se vorbește despre advertising collateral atunci când se face referire la materialele printate de marketing care sunt utilizate în cadrul unei campanii de promovare. De multe ori, conceptul este utilizat în cadrul unei campanii de lansare a unui produs, când ulterior campaniei de promovare de la TV, în magazinele de desfacere, după ce vânzările au început, se împart diverse mostre sau oferte direct la raft.

Marketing Collateral

Collateral advertising în campaniile de marketing face referire la orice informație sau material printat, precum: broșuri, reclame în ziar, banner-e, postere, standuri, voucher-e și mostre de produs. De asemenea, în această categorie se regăsesc: uniforme cu logo-ul sau elementele de brand ale companiei, șepci și tricouri inscripționate, colantarea mașinilor de distribuție etc. în egală măsură, tot aici se poate încadra o campanie de mass mailing prin care compania trimite unei categorii importante de public țintă mostre cu produse sau mici cadouri personalizate care să le încurajeze vizita în magazin și apoi achiziția.

Collateral pentru vânzări

Există câteva tipuri de collateral advertising dedicate echipei de vânzări. În această categorie sunt incluse: broșuri de prezentare, biografii ale fondatorilor sau a directorilor de departamente, prezentarea istoricului companiei sau alte materiale printate care includ misiunea, viziunea, valorile și cultura organizațională a companie. De multe ori, toate acestea alcătuiesc press kit-ul pus la dispoziția jurnaliștilor sau chiar expediat în redacție pentru a le oferi acestora un background informațional despre business.

Targeted collateral

Este cunoscut faptul că în cadrul campaniilor de publicitate se realizează o targetare foarte specifică a diferitelor segmente de public țintă și a anumitor piețe. De pildă, lansarea unui nou model de mașină într-o anumită va fi televizată la nivel național, iar apoi vizibilitatea noului model poate fi sporită prin trimiterea prin poștă a unei broșuri speciale de prezentare proprietarilor unui model mai vechi al mașinii. Obiectivul acțiunii este acela de a motiva o parte din vechii clienți să vină în show room, să vadă mașina și să solicite măcar un drive test.

Guerilla collateral

Acest tip de campanie este aplicat unei audiențe de mici dimensiuni datorită creativității sale, în principal. De exemplu, dacă într-o anumită zonă a țării este cunoscut un anumit lanț de magazine care comercializează biciclete, atunci o campanie creativă poate însemna organizarea unui concurs de biciclete.

Prin urmare, specialiștii în marketing sau publicitate au oportunitatea de a folosi numeroase tactici prin care să se asigure că sunt îndeplinite toate obiectivele campaniei pe care o implementează.

 

Sursă foto: Pixabay

Leave a Comment