Comportamentul consumatorului – puternic influențat de print

iunie 27, 2018
by Agenția de Print

În ultimul deceniu, o nouă preocupare a apărut în rândul marilor producători: cunoașterea proceselor decizionale care determină consumatorii să răspundă pozitiv stimulilor folosiți pentru a-și atinge scopul final: vânzarea. Studierea comportamentului cumpărătorului a devenit, în prezent, un factor cheie pentru specialiștii în marketing întrucât datele rezultate din cercetări au capacitatea de a determina factorii care influențează decizia de achiziționare și modalitatea prin care consumatorii aleg serviciile și produsele preferate.

Aspectul unui produs este unul dintre principalele elemente care influențează decizia de cumpărare, motiv pentru care alegerea ambalajului potrivit, care să respecte identitatea unui brand, dar care să fie atrăgător pentru cumpărător, devine o sarcină din ce în ce mai dificilă. Parte componentă a acestui proces este printul, un instrument indispensabil pentru specialiștii în marketing responsabili pentru crearea contextului potrivit care să influențeze achiziția – cu precădere în această perioadă în care puterea de cumpărare este mare, iar oferta puternic diversificată.

PwC a chestionat anual, începând cu 2010, mii de consumatori din întreaga lume pentru a urmări comportamentul cumpărătorilor. În cercetarea realizată în 2018, numărul subiecților a atins 22.000, din 27 de teritorii de pe glob. Rezultatele prezentate arată faptul că aceștia sunt deschiși să plătească la fel sau chiar mai mult pentru achiziții și experiențe decât erau în trecut. În ceea ce privește obiceiurile de cumpărare, respondenții au afirmat faptul că au observat schimbări în ultimele 12 luni – 28% dintre aceștia au cheltuit mai mult pe experiențe, iar 27% au cheltuit mai mult pe produse. De asemenea, 46% dintre aceștia au investit în aceeași experiență, timp în care 54% în aceleași produse. În egală măsură, consumatorii sunt dispuși să plătească suplimentar pentru servicii personalizate și pentru produse care le trezesc interesul.

Concluziile cercetării arată faptul că nivelul de încredere și de optimism al cumpărătorului este în creștere, ceea ce se traduce în disponibilitatea de a cheltui suplimentar dacă sunt implementate strategiile potrivite de marketing care să încurajeze achiziția.

În acest context optimist este necesară implementarea celor mai bune strategii de marketing și de vânzări, a căror impact să fie intensificat cu ajutorul printului. Integrarea corectă a printului în procesul de realizare și de vânzarea a unui produs sau serviciu are capacitatea de a influența decizia de cumpărare prin schimbarea sau afirmarea caracteristicilor individuale:

  1. Percepția asupra posibilei achiziții se construiește prin contactul direct cu un produs. Astfel, textura și culoarea ambalajului, respectiv poziționarea materialelor tipărite conexe sunt primii stimuli care vor determina decizia de cumpărare într-un magazin
  2. Afirmarea statusului este adesea un declanșator în achiziționare. În acest caz, produsele premium sunt evidențiate, în primă instanță, prin intermediul ambalajului, dar și prin materialele de promovare complementare. Transmiterea poziționării unui produs comparativ cu altele din aceeași gamă se face și prin intermediul printului și a materialelor folosite
  3. Convingerile și atitudinile sunt factori emoționali care direcționează inconștient cumpărătorul către un produs sau serviciu în detrimentul altuia. Atitudinea reflectă predispoziţia de a reacţiona, în mod consecvent, faţă de un obiect într-un mod favorabil sau defavorabil. Spre exemplu, culorile utilizate în promovarea unui produs sau serviciu, joacă un rol important, deoarece au capacitatea de a transmite mesaje bazate pe emoții și de a determina reacții la nivel subconștient.

În concluzie, printul rămâne un instrument complex și extrem de util pe care specialiștii în marketing trebuie să îl introducă în strategia campaniilor lansate.

 

Sursă foto: www.pexels.com

Leave a Comment