Comunicarea personalizată este facilitată de materiale tipărite

mai 15, 2019
by Agenția de Print

Companiile sunt într-o continuă competiție pentru atragerea unui număr cât mai mare de consumatori, iar strategiile implementate pentru comunicarea clară și fluidă cu aceștia au la bază date concrete despre publicul țintă. Una dintre soluțiile adoptate este reintroducere printului în campaniile de marketing și comunicare.

 

  • Printul pune în valoare informațiile pe care companiile le au despre cumpărători

Marketingul și, implicit, publicitatea, au drept țel intuirea dorințelor clienților și punerea lor în acord cu principiile pe care un brand le susține și cu produsele pe care le are în portofoliu. O modalitate de promovare tot mai des întâlnită în ultimii ani, mai ales datorită dezvoltării tehnologice, o reprezintă personalizarea mesajului. Campaniile care folosesc acest tip de comunicare personalizată iau în considerare trăsăturile individuale ale fiecărui potențial client și i se adresează în funcție de acestea. Cu alte cuvinte, mesajele nu mai sunt diseminate pe canalele de comunicare în aceeași formă pentru toată lumea.

Printul este unul dintre marii câștigători ai acestei tendințe pentru că propune modalități numeroase prin care mesajele pot fi individualizate. Spre exemplu, cunoscând istoricul de cumpărături al unui client, i se poate trimite prin poștă un catalog cu produse din aria sa de interes.

  • De ce este necesar printul personalizat?

Consumatorii sunt supuși constant la o multitudine de mesaje care au intenția de a le influența comportamentul de cumpărare, de aceea, este tot mai greu ca o persoană să le acorde atenție. În acest fel, personalizarea mesajului în funcție de interesele fiecărei persoane demonstrează atenția și considerația unui brand către potențialii clienți. Oamenii sunt atrași de lucrurile noi și cu o nuanță personală, unele studii susținând că experiența de cumpărare va depăși raportul calitate-preț.

  • Cum se poate construi o campanie de print personalizat?

O modalitate de a diferenția același mesaj în funcție de trăsăturile potențialilor receptori este personalizarea socio-demografică. Această tehnică oferă posibilitatea eșantionării în funcție de factorii pe care îi considerăm relevanți, începând cu vârsta sau genul, până la studiile absolvite sau locul de muncă. După ce se realizează segmentarea, se poate iniția o campanie de print în care mesajele să fie diferite în funcție de trăsăturile specifice fiecărui grup.

Deși această tehnică de print seamănă cu promovarea clasică, oferă rezultate mult mai eficiente pentru că, bazându-se pe datele sociologice și pe înțelegerea sferei de interese a cumpărătorilor, campania va putea oferi mesaje relevante pentru consumatori, cu care aceștia să interacționeze.

  • Consumatorii sunt parte a procesului de creare a produselor pe care le achiziționează.

Astăzi, importantă este relevanța mesajului pentru cel care îl receptează și nu simpla diseminare a unui mesaj către un număr cât mai mare de persoane. Urmarea acestui tip de comunicare între branduri și clienți este aceea că persoanele pot influența forma finală a produselor prin semnalele pe care le transmit companiilor. Astfel, același produs poate fi ambalat diferit pentru a ține cont de perspectivele consumatorilor.

Culoarea produselor este un alt element important în comunicarea personalizată. Un exemplu în acest sens este decizia unei companii de a lăsa clienții să aleagă ambalajul produselor vândute. Cu alte cuvinte, ambalajele produselor se transformă astăzi în spații de comunicare directă între branduri și consumatori.

  • Printul este un canal de comunicare care generează un grad mai mare de implicare.

Toate aceste modalități prin care același produs îmbracă o identitate diferită în funcție de consumatorul vizat sunt generate de relația directă care există între client și brand. Această relație pe care consumatorii o descoperă în raport cu brandurile determină pe termen lung o relație între cele două entități, printul fiind un liant între ele. Dorința de implicare a clienților va oferi oportunitatea implementării de campanii de print din ce în ce mai complexe.

Posibilitatea individualizării unui mesaj în funcție de trăsăturile specifice ale unei persoane sau ale unui grup de oameni a devenit posibilă odată cu dezvoltarea tehnologică. Capacitatea de a stoca un număr mare de informații și de a le interpreta pe care ne-o oferă Big Data, dar și apariția unor modalități de print tot mai moderne, oferă industriei tipografice un avantaj competitiv.

Leave a Comment