Consumatorul– arbitrul luptei dintre digital și print

mai 3, 2019
by Agenția de Print

Consumatorii au fost întotdeauna atrași de noutate și de schimbările care le-au oferit noi modalități de exprimare. În acest context, apariția mediului digital a părut o inevitabilă evoluție a comunicării, iar în prezent, cu toate că lumea actuală cu greu poate fi imaginată fără digital, printul continuă să fie o componentă importantă.

Modul în care creierul nostru interpretează și se raportează la informație diferă în funcție de mediul pe care îl folosim pentru a prelua informația.

 

Diferențele dintre print și mediul digital

Prezența fizică a printului stimulează creierul să facă anumite conexiuni. Printul servește înclinației naturale a creierului pentru experiențe tactile și senzoriale care oferă o mai mare înțelegere a informațiilor transmise. Topografia unui text este esențială în parcurgerea lui.

Zonele din creier care au rolul de a facilita orientarea noastră în spațiu îndeplinesc și funcții în înțelegerea unui text. Prin aducerea mesajului în planul concret, memoria noastră vizuală are posibilitatea de a ne ajuta să localizăm elemente pe o pagină tipărită. Ecranul care intermediază interacțiunea noastră cu digitalul scade capacitatea de atenție și necesită cu 21% mai mult efort cognitiv pentru ca un mesaj să fie parcurs. Avantajele pe care, totuși, acest nou mediu le aduce sunt evidente. Mesajele transmise în mediul online au o acoperire extrem de largă într-un timp extrem de scurt, acest lucru schimbând modul în care sunt construite strategiile de marketing.

Astăzi, strategiile de marketing cuprind atât o componentă digitală, cât și una de print.

Eficacitatea transmiterii mesajului folosind digitalul este umbrită de nesiguranța captării lui de către destinatari. Multitudinea de informații cu care consumatorii sunt abordați în mediul digital face mai dificilă concentrarea asupra unui mesaj principal. Scrollul și clickurile îndepărtează cititorul de textul pe care îl parcurge și îi distrag atenția, crescând riscul ca mesajul să fie înțeles superficial.

 

Impactul digitalului și al printului asupra mesajului publicitar

Studiile au demonstrat faptul că mesajele receptate prin intermediul printului au o procesare emoțională mai mare și au șanse mai mari să fie reținute de către consumatori. Prin generarea unei stări afective mai puternice decât digitalul, printul oferă o asociere pozitivă cu brandurile. Mai mult decât atât, experiențele sunt interiorizate și au mai multe șanse să devină personale.

Mesajul publicitar își măsoară eficiența prin rata de răspuns și prin angajamentul din partea audienței. Companiile încearcă să își maximizeze recuperarea investiției și să capteze cât mai mulți consumatori prin strategii de marketing integrate, desfășurate pe cel puțin 7 canalele. Digitalul garantează o diseminare a mesajului cât mai largă la costuri minime, iar printul asigură o comunicare mai personală cu potențialii clienți. În acest fel, cele două instrumente devin esențiale în orice tip de strategie pentru a aduce rezultatele dorite.

Lupta dintre digital și print s-a transformat într-o cooperare care a generat noi posibilități pentru departamentele de marketing. Cele două medii au devenit parte a strategiei pentru majoritatea campaniilor brandurilor. Terenul dintre print și mediul digital este bine delimitat, fiecare având modalități diferite de captare a atenției cumpărătorilor. Dacă digitalul este un mediu interactiv care poate ajunge și conecta un număr semnificativ de persoane, printul constituie o modalitate de comunicare liniară, mai personală și mai bine adaptată relaționării directe dintre consumator și brand.

Leave a Comment