Culorile unui proiect de print pot ajuta sau distruge o campanie offline

martie 2, 2018
by Agenția de Print

Culorile și nuanțele reprezintă chintesența unui material de print deoarece atrag atenția publicului țintă, completează mesajul transmis și vorbesc despre compania căreia îi aparține. Psihologia culorilor în marketing arată că gestionarea lor inspirată este primordială, întrucât va dicta reacția privitorului. Lipsa consecvenței culorilor și tonurilor va crea un efect negativ, indiferent de calitatea mesajului transmis. Astfel, corelarea celor două elemente, text-culoare și armonizarea acestora pe materialul de print vor influența puternic modul în care se receptează mesajul transmis și vor impacta capacitatea de retenție a privitorului.

Xerox a inițiat o cercetare pentru a determina efectul culorilor asupra oamenilor. Rezultatele au arătat faptul că utilizarea culorii poate îmbunătăți semnificativ comunicarea, poate crește productivitatea și vânzările. Mai mult decât atât, studiul Exciting Red and Competent Blue, a demonstrat faptul că fiecare culoare influențează modul în care un brand este perceput, motiv pentru care relația dintre companie și culoare este esențială în construirea și comunicarea identității. Întrucât aceasta va ghida tonalitatea campaniilor online și offline, alegerea culorilor potrivite este esențială.

Culorile sunt o formă de comunicare non-verbală care evocă emoții, de aceea este important ca materialele printate să le conțină și pe cele specifice brandului. Dovadă sunt marile branduri ale căror tipărituri sunt recunoscute înainte de a fi citit numele sau de a fi văzut logo-ul. Cercetările au arătat faptul că efectul culorilor este semnificativ întrucât:

  • recunoașterea mărcii crește cu până la 80%
  • publicul țintă va fi înclinat cu până la 40% mai mult să citească un print dacă recunoaște brandul

Alegerea culorilor și nuanțelor potrivite este un element integral al succesului, acest lucru datorându-se mai multor aspecte:

  1. Tipăriturile armonizate din punct de vedere al paletei de culori au un impact mai mare
  2. Imprimarea color influențează memorarea și recunoașterea mărcii
  3. Culorile fac mai ușoară localizarea informațiilor
  4. Culorile contribuie la construirea indentității și menținerea imaginii unei companii pe piață

Gestionarea ineficientă a proiectelor de print poate duce la stagnarea unei campanii de promovare în offline, la deteriorarea reputației, la returnări și la dizolvarea unui parteneriat de afaceri. Așadar, cunoașterea, în profunzime, a impactului pe care culorile îl au în realizarea tipăriturilor și a tehnicilor eficiente de completare grafică a identității unei companii este esențială. Întrucât un proiect de print trebuie să corespundă identității vizuale a unei companii, aprofundarea celor 8 dimensiuni joacă un rol esențial:

  1. Roșul este asociat cu trăsături precum: curaj, forță, energie, pasiune, emoție, dinamism și masculinitate. Folosirea acestor culori este recomandată în cazul proiectelor pentru companii care s-au poziționat ca fiind inovatoare sau revoluționare.
  2. Albastrul transmite credibilitate, inteligență, eficiență, încredere, stabilitate, calm și fiabilitate. Acest culori sunt specifice mediului corporate și banking.
  3. Galbenul este utilizat pentru a insufla optimismul, prietenia, creativitatea și forța emoțională.
  4. Verdele este specific instituțiilor relaționate cu natura și mediului, transmițând valori precum: echilibrul, pacea, conștientizarea și sănătatea
  5. Violetul este reprezentantul luxului, al autenticității, calității, spiritualității, înțelepciunii și imaginației
  6. Portocaliul sugerează căldură, confort, securitate și distracția
  7. Negrul este culoarea asociată cu: mediul de business, luxul, statutul, strălucirea, securitatea, eficiența și calitatea
  8. Albul transmite transparență, eficiență, sofisticare, claritate, stil și simplitate.

În funcție de identitatea unei companii și de scopul proiectului de print, aceste culori pot fi combinate și utilizate în mod creativ pentru a transmite mesajul dorit, în format clar și cu eficiență maximă.

 

Referințe:
https://www.instantprint.co.uk/printspiration/marketing-with-print/the-importance-of-colour-in-marketing

https://atyourservice.blogs.xerox.com/2014/05/30/the-importance-of-color-in-print/#.WpgOQ-hubIW

 

Leave a Comment