Promovarea prin intermediul catalogului promoțional – reguli și funcții

octombrie 16, 2019
by Agenția de Print

Printul și online-ul reprezintă astăzi cele două canale de comunicare pe care brandurile se bazează pentru crearea unei relații cu publicul țintă. În acest fel, ele reușesc să transmită constant mesaje către consumatori, cu scopul de a păstra vie comunitatea creată în jurul lor, dar și de a intra în contact cu posibili clienți.

Campaniile de print pot fi implementate în diverse moduri, de la publicitate OOH sau cataloage, până la cumpărarea de spațiu în reviste și ziare.

Cataloagele rămân una dintre modalitățile de promovare cele mai apreciate de consumatori pentru că le prezintă informațiile într-un mod coerent și concis. Efortul pe care aceștia trebuie să îl facă pentru a se informa despre un produs sau serviciu este minim, iar astfel, se creează o experiență de brand pozitivă.

În funcție de obiectivele companiei și de rezultatele pe care trebuie să le atingă, cataloagele pot avea funcții diverse. Există mai multe tipuri de cataloage, dintre care amintim:

  • Catalog informațional. Principalul scop al acestui catalog nu este reprezentat de creșterea vânzărilor, ci de informarea consumatorilor în legătură cu istoria companiei sau cu valorile asumate. Acesta are rolul de a crea în percepția audienței o imagine a brandului și poate fi găsit în format online sau offline.
  • Catalog promoțional. Acest tip de catalog are drept scop creșterea vânzărilor și conține o serie de informații despre produse și oferte.
  • Cataloage de prezentare a serviciilor. Acest tip de catalog este folosit cu predilecție de brandurile care nu comercializează produse, ci oferă servicii. Acest catalog este utilizat pentru a informa publicul în legătură cu serviciile pe care un brand le oferă și pentru a convinge consumatorii să sune, să facă o programare sau să viziteze un site.

Pentru a avea succes și pentru a genera rezultatele așteptate de către departamentele de marketing, campaniile prin intermediul cataloagelor trebuie să respecte anumite principii:

  1. Să aibă un design atrăgător. Modul în care arată un catalog joacă un rol extrem de important în crearea unei percepții pozitive pe care consumatorii o vor avea asupra brandului. Detalii precum tipul de hârtie folosit, modul în care sunt redate informațiile, imaginile folosite, pot crea impresia de eleganță sau de accesibil, ceea ce va afecta negativ sau pozitiv imaginea unei companii.
  2. Brandul trebuie să fie credibil în mintea cumpărătorilor. În momentul în care intră în posesia unui catalog, este probabil ca un consumator să aibă deja o impresie despre brandul respectiv. Credibilitatea sa se construiește prin respectarea mesajelor pe care le transmite în spațiul public, iar nerealizarea acestui lucru va crea o percepție negativă. Astfel, există riscul ca publicul să fie reticent la ceea ce are de oferit un brand care nu se bucură de încredere.
  3. Trebuie să existe o delimitare clară a publicului-țintă. Atragerea consumatorilor din cât mai multe segmente de piață este o decizie care trebuie analizată atent. Această acțiune poate fi nejustificată, întrucât riscă să creeze și să transmită un mesaj ambiguu care nu va convinge niciun tip de consumator. De aceea, este esențial ca procesul de segmentare a audienței să fie bine realizat, iar mesajele să fie în concordanță cu interesele și valorile segmentelor vizate. În acest fel se păstrează o coerență a mesajului transmis, iar publicul primește informațiile de care are nevoie.
  4. Un brand trebuie să fie vizibil atât în print, cât și în online. Cele două medii sunt complementare, de aceea, un catalog trebuie să aibă o formă fizică, dar și una digitală. De asemenea, catalogul fizic trebuie să conțină și un call to action care îndeamnă consumatorii să interacționeze cu brandul în spațiul online prin vizitarea site-ului sau a paginilor de social media.

Leave a Comment