Cum poate un call to action să aibă impact în print marketing

septembrie 11, 2019
by Agenția de Print

Atenția consumatorilor este divizată și din ce în ce mai greu de captat de către companii. Complexitatea și diversitatea strategiilor de marketing demonstrează efortul pe care brandurile îl depun pentru a interacționa cu publicul și pentru a provoca o reacție.

Printul constituie una dintre principalele surse de comunicare prin care companiile și consumatorii relaționează, adaptându-se constant la toate tendințele care compun strategiile de diseminare a mesajelor. Astfel, pentru a-l face pe cumpărător să urmeze un anumit curs de acțiune, includerea unui call to action reprezintă o necesitate, întrucât oferă indicii clare consumatorilor despre așteptările companiilor și despre cum pot avea parte de experiența pe care un brand o propune.

Un call to action reprezintă o etapă esențială care îl face pe consumator să se îndrepte spre brand și care apropie interesele consumatorilor de cele ale companiilor. Pentru a realiza un call to action care să genereze rezultatele dorite în print marketing, trebuie respectate câteva principii:

  1. Înțelegerea așteptărilor pe care le are audiența. Înțelegerea și cunoașterea publicului țintă este esențială. Astfel, prin plasarea unui call to action relevant, aceștia vor acționa în direcția satisfacerii unei nevoi pe care o au, ceea ce va crește șansele de răspuns.
  2. Un call to action trebuie să pună accentul pe acțiune. Verbele active au șanse mult mai mari de a convinge cumpărătorii să meargă mai departe. În egală măsură, se recomandată evitarea verbelor sau formulărilor pasive.
  3. Păstrarea unei exprimări clare. Concizia și claritatea mesajului îl vor ajuta pe consumator să ia o decizie rapidă și pozitivă. Orice tip de ambiguitate va duce la reducerea impactului pe care îl avea mesajul promoțional și la pierderea unul potențial client. Spre exemplu, un îndemn precum ”Sună-ne acum” are mai mari șanse de a influența consumatorii decât ”Adaugă numărul nostru în agendă”.
  4. Consumatorii trebuie să înțeleagă clar ce se așteaptă din partea lor. Este extrem de important să nu existe niciun fel de confuzie despre care ar trebui să fie următoarea acțiune pe care consumatorii să o întreprindă.
  5. Repetă call to action-ul. Din cauza timpului limitat și a duratei de atenție limitate, un call to action poate trece neobservat. De aceea, este indicat ca acesta să fie repetat pentru a fi înțeles de către consumatori.
  6. Folosirea unei oferte irezistibile pentru a convinge consumatorii să acționeze. Îndemnul la acțiune va avea mult mai mari șanse să genereze interacțiune din partea cumpărătorilor dacă aceștia vor considera că vor avea un câștig imediat. Ofertele reprezintă cea mai bună strategie pentru a converti promovarea prin intermediul printului în interacțiune cu audiența.

Prin utilizarea unui call to action, brandurile au posibilitatea de a testa succesul mesajelor pe care le transmit, de a le măsura eficiența și de a le adapta. Campaniile de print au posibilitatea de a transmite mesajele companiilor către audiențe diverse, iar acest lucru reprezintă un avantaj în raport cu alte medii de comunicare. Astfel, a include un call to action în acest tip de campanie va genera un grad ridicat de interacțiune directă cu publicul țintă și va arăta în ce măsura acesta răspunde la mesajele brandurilor.

Leave a Comment