Eficientizarea strategiilor de push&pull marketing cu ajutorul printului

aprilie 24, 2018
by Agenția de Print

Relevanța pe piață se menține printr-o analiză atentă a trendurilor din industrie și prin adoptarea acestora în strategia generală a unui business. Pentru a rămâne competitive, companiile se confruntă cu o nevoie din ce în ce mai mare a unui sistem integrat de eficientizare a operațiunilor și costurilor. La nivelul dezvoltării și implementării strategiilor de marketing de tipul push sau pull, o agenție integratoare de print reprezintă soluția optimă pentru analiza, controlul procesului și managementul financiar, astfel încât să se dezvolte prin intermediul tipăriturilor un răspuns  prompt și aplicat la cerințele consumatorilor.

Compania specializată în print management vine în ajutorul managerilor care își doresc control și transparență prin oferirea unor opțiuni variate în ceea ce privește: cotațiile de tipărire, soluțiile cele mai bune de tipărire sau estimarea resurselor necesare. Astfel, orice business poate analiza și planifica investițiile în strategiile de promovare pentru o creștere controlată. Întrucât campaniile de marketing au drept resurse două principale tactici – Push și/sau Pull – este importantă cunoașterea celor mai eficiente modalități de integrare pentru maximizarea beneficiilor.

Strategiile Push Marketing

Această tactică trimite mesajul către utilizator folosind forța de vânzări și activitățile de promovare pentru a crea cererea pentru un produs. Cunoscut sub numele de marketing cu răspuns direct sau de publicitate generală, push marketing vizează un target atent ales, pe a căror caracteristici sunt construite mesaje și oferte dedicate. Această strategie se bazează pe elaborarea modalităților de plasare a unui produs sau a unei oferte în mediul în care prospecții sunt într-un număr cât mai mare. În implementarea abordării se utilizează o formă de publicitate plătită: anunțuri tipărite, broșuri, flyere, anunțuri TV, afișe, bannere, spyder și corespondență directă, alături de e-mail marketing.

Marketingul tradițional este adesea sinonim cu marketingul de tip push. Acesta se concentrează pe rezultate rapide, pe creșterea cererii și nu pe construirea relațiilor cu consumatorii.

  • Canale recomandate

Push marketing se lansează, cu precădere, offline, prin intermediul sau cu ocazia unui eveniment – pentru a ajunge la un număr reprezentativ de posibili clienți.

  • Exemple:
    • Evenimente comerciale
    • Vânzări directe către clienți în showroom-uri
    • Menținerea unui lanț eficient de aprovizionare
    • Punct de afișare în magazine
    • Ambalaj atractiv

Întrucât strategiile push marketing nu se bazează pe construirea unei relații pe termen lung cu clienții și produc efecte temporare, acestea trebuie dezvoltate și implementate constant pentru a-i reangaja pe aceștia în conversație.

Strategiile Pull Marketing

O campanie de tip pull marketing este opusă strategiei push. Crearea cererii prin aducerea clientului la produs se bazează pe construirea relațiilor cu consumatorii, iar strategiile de tip pull presupun investiții semnificative în publicitate și o prezență constantă, în special în mediul online. Cu alte cuvinte, marketingul de tip pull reprezintă orice metodă pe care o companie o folosește pentru a genera cerere pentru un produs și pentru a crește gradul de conștientizare chiar și înainte de a deveni disponibil pentru cumpărare.

Strategiile de tip pull beneficiază, în mare măsură, de comportamentul social independent și utilizează diferite canale media pentru a genera interes, încurajând clienții să caute produsul sau compania online.

  • Canale recomandate

Campaniile de marketing bazate pe strategia de tip pull se desfășoară cu preponderență în online, acolo unde se creează interes și engagement cu publicul țintă. Întrucât această strategie atrage clienți și prospecți în faza de achiziție timpurie, este nevoie de o strategie de conversie pe termen lung.

  1. Exemple:
  • SEO
  • Utilizarea rețelelor sociale
  • Acoperire media pentru a ajunge la un public mai larg
  • Plasarea strategică a unui produs
  • Advertoriale

Pentru a maximiza o campanie de marketing, cea mai bună strategie este utilizarea ambelor tactici de marketing, cu răspândirea dependentă de poziționarea și datele publicului țintă, astfel încât rezultatele să asigure creșterea companiei.

Sursă foto: https://www.freepik.com/free-photo/startup-business-teamwork-meeting-concept_1235178.htm

Leave a Comment