Folosește creativ elementele care diferențiază tipăriturile de mediul online

mai 7, 2018
by Agenția de Print

Există întrebări a căror răspunsuri sunt încă incomplete și doar câteva rivalități despre care se vorbește chiar și după 10 ani. Una dintre aceste dezbateri continuă să facă referire la dimensiunea online versus offline, formulându-se întrebări despre viitorul printului și despre capacitatea lumii virtuale de a substitui beneficiile tipăriturilor. Suporteri de ambele părți își susțin părerile, vin cu completări și dezvoltă teorii, însă certitudinea care persistă este aceea că cele două medii rămân complementare. Astfel, utilizarea lor aduce plus valoare oricărei strategii implementate, fie ea de business relationship, customer care sau comunicare internă.

Materialele convenționale de print sunt reinventate constant pentru a produce un dublu efect asupra percepției privitorului și a completa mesajul pe care o companie vrea să îl transmită publicului țintă. Alături de aceste schimbări și actualizări constante, un proiect de print este conturat de 5 elemente:

  1. Materialul joacă un rol fundamental în completarea unui mesaj, întrucât hârtia reprezintă identitatea proiectului de print. Calitatea acesteia trebuie să fie în raport de egalitate cu natura serviciilor sau produselor prezentate și cu publicul țintă căruia i se adresează. Cu alte cuvinte, un produs premium va folosi materiale tipărite din aceeași categorie. Important de reținut este faptul că inconsistența mesajului este dată de toți factorii care constituie forma de comunicare.
  2. Diversitatea componentelor care alcătuiesc un print reprezintă un pas în plus către acapararea atenției unui consumator. Un exemplu în acest sens poate fi generația Y a cărei preferințe pentru reciclare creează o oportunitate pentru companii de a deschide un portal de comunicare. Reciclarea vechilor materiale printate și integrarea creativă a acestora în noile variante de printuri va arăta angajamentul companiei atât față de mediu, cât și față de interesele pe care le au millenienii.  
  3. Tridimensiunea ca formă creativă de conectare cu un segment de consumatori va intensifica gradul de răspuns al destinatarilor și va consolida prezența în memoria acestora. De reținut este faptul că această strategie poate fi utilizată doar în anumite contexte și doar atunci când există certitudinea receptivității din partea publicul țintă.
  4. Creativitatea în utilizarea hârtiei care să compună un mesaj este o opțiune pentru crearea unor invitații speciale, trimise unui număr restrâns de persoane. Această formă de integrare a invitatului la aflarea mesajului reprezintă o oportunitate unică de a ieși în evidență a unei companii față de competitori. De asemenea, strategia poate fi folosită și în cazul cataloagelor sau a revistelor care își doresc să provoace cititorul și să îl angajeze în activități recreative.
  5. Relevanța materialului printat este asigurată de utilitatea, de nevoia pe piață și de posibilitatea de a fi reutilizat. Un flyer cu un design atractiv, dar comun va avea mai puțin efect comparativ cu unul care are indicații de reutilizare. Un exemplu în acest sens poate fi un flyer cu instrucțiuni care îl transformă într-o ghicitoare și a cărui răspuns trimite destinatarul pe o platformă online care îl introduce într-un concurs cu premii consistente sau simbolice.

Cele 5 elemente explică faptul că dacă frumusețea este interpretată prin ochii privitorului, tipăriturile au rolul de a amplifica această calitate prin combinația dintre tactil, vizual, olfactiv și auditiv, formulă care accesează principalele simțuri ale unei persoane și care permite o conexiune unică. Explorate și implementate atent, aceste opțiuni vor da plus valoare oricărei activității desfășurate în mediul de business.

Sursă foto: https://www.freeimages.com/photo/origami-1-1469490

Leave a Comment