Identitatea unui brand este completată de materiale creative de print

august 27, 2019
by Agenția de Print

Concurența dintre companii pentru a atrage atenția publicului nu se desfășoară doar prin intermediul produselor sau serviciilor pe care le oferă, ci și prin imaginea pe care reușesc să o construiască. Identitatea unui brand reprezintă unul dintre factorii relevanți în funcție de care cumpărătorii iau decizii de achiziție și poate fi definită drept suma modalităților în care brandul arată, este simțit de către consumatori și în care acesta comunică.

Identitatea unui brand diferențiază o companie de competitori și transmite valorile în care crede și care o definesc. Constituirea identității este un proces care necesită mai multe etape:

  1. Stabilirea unei strategii

Pentru construirea unei identități puternice de brand este esențială trasarea unei strategii care va cuprinde atât principalele țeluri pe termen lung ale companiei, cât și viziunea acesteia. Valorile care alcătuiesc brandul, tonalitatea pe care acesta comunică, poziționarea, conținutul publicat sunt elemente importante care compun strategia și care, ulterior, vor fi parte a identității de brand.

  1. Înțelegerea a ceea ce este imaginea de brand și ce impact are asupra publicului.

Simpla elaborare a elementelor vizuale ale unui produs sau serviciu nu este de ajuns pentru a considera încheiat procesul de creare a imaginii brandului. Elemente precum culorile folosite, logo, imaginile sau fotografiile, web designul, ilustrațiile sau elementele tipografice reprezintă componentele vizuale ale identității, iar ele trebuie să fie integrate într-o viziune coerentă pentru a transmite o imagine unitară.

  1. Diferențierea imaginii unui produs de cea a concurenței.

Pentru a se diferenția în percepția consumatorilor, identitatea unui brand trebuie să fie:

  • Distinctă. În acest fel brandul reușește să atragă atenția publicului
  • Memorabilă. Componentele vizuale ale imaginii brandului au un rol esențial pentru a face publicul-țintă să își amintească un produs.
  • Flexibilă. Cu timpul, un brand poate evolua, iar acest lucru înseamnă că și imaginea acestuia trebuie să o poată face odată cu el.
  • Coezivă. Orice element care compune imaginea unui brand trebuie să respecte aceeași tonalitate și aceeași viziune.

Este esențial ca acești pași să fie respectați pentru a genera brand awareness. Numai după ce au fost parcurse aceste etape se pot alege cele mai bune mijloace prin care să fie diseminate mesajele care compun strategia de comunicare în rândul publicului țintă. Mijloacele digitale de promovare au devenit extrem de diverse, dar mijloacele clasice, precum televiziunea sau printul, își păstrează relevanța și sunt jucători importanți în construirea brand awareness-ului.

Diversitatea formelor de print și studiile care demonstrează că, dintre toate modalitățile de promovare, mijloacele tipografice oferă cea mai mare recuperare a investiției, fac din acest mediu să fie în continuare explorat de brandurile mari și mici.

Printre cele mai întâlnite forme de print regăsim:

  • Promovarea în ziare și reviste
  • Cataloage și broșuri
  • Cărți de vizită
  • Cupoane promoționale
  • Promovare OOH

Diversitatea formelor de print reprezintă un avantaj în construirea imaginii de brand pentru că le permite companiilor să intre în contact cu un număr mare de persoane, dar și cu audiențe care împărtășesc interese diferite. Trebuie avut în vedere, de asemenea, capacitatea printului de a se adapta valorilor promovate de către companii. Spre exemplu dacă un brand are ca valoare centrală luxul, hârtia folosită va reflecta acest lucru, generând o experiență memorabilă.

Imaginea de brand este un element esențial prin intermediul căruia o companie își poate asigura un avantaj strategic în fața competitorilor. Diversitatea intereselor consumatorilor obligă companiile să folosească toate platformele pe care le au la dispoziție pentru a-și transmite mesajele, iar acest lucru transformă printul într-unul dintre cele mai eficiente medii de comunicare datorită capacității acestuia de a interacționa cu audiențe diferite pentru a amplifica identitatea unui brand.

Leave a Comment