În era digitală, companiile au nevoie de materiale tipărite mai mult ca niciodată

februarie 9, 2018
by Agenția de Print

Cultura industriei de print a avut un impact semnificativ asupra societății încă de la apariția sa, reprezentând o modalitate de comunicare importantă, într-o perioadă în care sursele de informare erau reduse. Dacă se realizează o trecere a sa în revistă de la primele sale forme până în prezent, se poate observa faptul că industria printului a evoluat constant, adaptându-se la schimbările sociale și tehnologice, ceea ce, în multe situații, a reprezentat sursa evoluției. În secolul XXI, secolul vitezei și al informațiilor instante, materialele tipărite par să pierdă teren, însă prezentul demonstrează contrariul.

Digitalizarea a promis informații rapide în orice moment și la îndemâna oricui se află în posesia unei dispozitiv cu conexiune la internet. Ca rezultat, atenția societății s-a reorientat asupra tehnologiei, motiv pentru care companiile și-au schimbat focusul în mediul online. Cu toate acestea, odată cu experiențele atât ale companiilor, cât și ale consumatorilor, marketerii au înțeles că este necesară completarea experienței din online cu cea din offline. Acest lucru se datorează supraaglomerării din mediul virtual și nevoii de conexiune cu lumea reală a unui brand.

Mediile digitale se caracterizează prin versatilitate, însă multe companii aleg să investească în materiale printate pentru a interacționa la nivel fizic cu clienții sau pentru a ajunge la cei cu care nu au interacționat în mediul online. Dacă era digitală a luat cu asalt societatea contemporană, industria printului continuă să se adapteze și să vină în sprijinul mediului de business. Cu alte cuvinte, materialele printate încă oferă câteva avantaje față de mediul online:

  1. Competiția materialelor printate este redusă comparativ cu mediul online

Atât rețelele sociale, cât și publicațiile sunt încărcate puternic cu reclame și anunțuri dintre cele mai variate și mai agresive la nivel vizual. Comparativ, un website furnizează 4 tipuri de anunțuri pe pagină, timp în care revistele pot avea 30 de anunțuri la 50 de pagini. Tot la acest nivel se discută și despre materialele informative care creează context și dau semnificației relației clienților cu un brand.

  1. Banner-ele online prezente în număr sufocant

Datorită eficienței de care s-au bucurat banner-ele, tot mai multe departamente de marketing aleg această variantă de promovare, supraaglomerând paginile și rețelele sociale. În acest context, materialele printate au recâștigat teren, permițând companiilor să comunice mai eficient. Un exemplu în acest sens pot fi situațiile în care, așteptând la rând într-un salon sau la dentist, sunt răsfoite broșurile așezate strategic. Contrar acestui obicei, în mediul online prea puține sunt dățile în care se face click pe unul dintre banner-ele unui website.

  1. Materialele printate sunt recomandate pentru conectarea pe plan local

Unele firme lansează campanii cu țintă regională, iar investiția în materiale printate poate fi mult mai eficientă pe termen lung, comparativ cu 50 de banner-e pe site-uri distincte. Astfel, axarea pe mediul offline, în unele situații, poate fi mai avantajoasă.

Rolul industriei de print în lumea omnichannel este redefinit, iar puterea de adaptare a companiilor generează strategii de business care să transpună o companie atât în mediul virtual, cât și offline, astfel încât să se obțină o rată de conversie ridicată.

 

Referințe:

http://www.encoremultimedia.com/buzz/benefits-print-media-digital-world

http://whattheythink.com/articles/88535-keeping-print-mix-customer-communications/

Sursă foto:

https://www.pexels.com/photo/abundance-achievement-advertising-bank-623046/

 

Leave a Comment