În era digitală, printul devine esențial

martie 27, 2018
by Agenția de Print

În era în care digitalul dictează prezentul și conturează viitorul, oportunitățile pe care printul le aduce la masa negocierilor în departamentele de promovare par limitate. Astfel, pe măsură ce conversațiile dintre branduri și consumatori se mută în online, discuția despre moștenirea pe care o lasă în urmă printul pare inevitabilă. Cu toate acestea, industria a demonstrat, nu de puține ori, capacitate de adaptare și de reorientare a discursului, ceea ce face prematură discuția despre moștenire.

Revoluția digitală a schimbat profund strategia de promovare a unei companii, iar ecosistemele digitale sunt în plină explozie creativă prin care se încearcă atragerea utilizatorilor în comunitatea brandurilor. De aceea, au existat preocupări cu privire la reacția generațiilor Z și Y la printuri.

Compania Millward Brown a studiat impactul pe care expunerea la materialele imprimate și la marketingul digital îl are asupra creierului subiecților. Rezultatele au arătat faptul că experiența tactilă a consumatorilor le generează asocieri pozitive în relația cu un brand, că influențează motivația cititorilor și că materialele printate ajută la internalizarea informației, dându-i un accent personal. În aceeași notă pozitivă este prezentată și cercetarea realizată de compania Quad/Graphics despre millennials care scoate la iveală următoarele statistici:

  • 82% au citit materialele promoționale primite prin poștă
  • 54% își doresc să primească materiale tipărite prin poștă
  • 49% au folosit cupoanele tipărite
  • Rata de utilizare a cupoanelor este cu 6% mai mare decât la toate celelalte generații

În acest context, printul nu este doar eficient, ci și esențial, cu atât mai mult cu cât mediul online devine suprasaturat. Astfel, tot mai multe agenții găsesc modalități noi și creative prin care îmbină lumea virtuală cu cea reală pentru a crea o experiență memorabilă în rândul consumatorilor.

Schimbarea majoră care a avut loc în ultimul deceniu este definită de capacitatea industriei de tipărire de a face front comun cu inteligența digitală și de a îmbina date despre comportamentul de navigare și preferințele publicului țintă pentru a furniza conținut relevant în mediul online și offline.

3 cazuri în care printul devine conex digitalului:

  1. Adoptarea sistemului opt-in prin care utilizatorul își manifestă dorința de a primi materiale informative în timpul campaniilor de promovare. Acestea se pot găsi sub diferite forme, de la pliante până la cataloage de prezentare care deschid conversația într-un alt mediu decât cel utilizat de către toate companiile.
  2. Folosirea codurilor QR și a adreselor personalizate permite obținerea informațiilor detaliate despre obiceiurile consumatorilor și atingerea obiectivelor setate.
  3. Combinarea evenimentelor offline cu digitalul permite oricărui brand să intre în contact cu clienții săi și să pună bazele unei relații pe termen lung.

            Efectele pe care îmbinarea celor două medii le produce sunt cu mult mai eficiente decât folosite separat. Întrucât categoriile media se completează reciproc, se recomandă începerea unei campanii în mediul offline, pentru crearea unei atmosfere pozitive în jurul brandului și completarea sa prin intermediul canalelor digitale.

 

Referință:

http://www.imresearchcenter.com/sites/default/files/docs/PostNord_Neuroscience_ENG_final_lowres.pdf

Sursă foto: www.freepik.com/free-photo/woman-picking-colors-in-office_1540720.htm

Leave a Comment