Între influencers și digital, printul rămâne un pilon al mixului de marketing

iulie 24, 2019
by Agenția de Print

Mixul de marketing constituie totalitatea canalelor de diseminare a informațiilor despre un produs cu scopul de a-l promova, pentru ca acesta să fie achiziționat de către consumatori. În funcție de specificul produselor sau serviciilor lansate și de publicul-țintă vizat, strategia de marketing poate fi extrem de diferită de la un brand la celălalt. Unele companii aleg o singură modalitate de promovare dar, de cele mai multe ori, cea mai bună soluție reprezintă un cumul de 5 canale de comunicare.

Care sunt cele mai folosite canale de comunicare într-o strategie de marketing integrat?

  1. Spoturile publicitare. România rămâne una dintre țările europene în care consumul de televiziune continuă să fie ridicat. Astfel, spoturile TV asigură o largă răspândire a mesajului campaniei în cadrul audienței vizate.
  2. Publicitatea online. Apariția mediului online a oferit specialiștilor în marketing oportunitatea de a crea campanii complexe. Relaționarea cu publicul-țintă este mult mai directă, mesajele publicitare ajungând la prospecți în funcție de interesele acestora.
  3. Influencer Marketing. Mediul digital și succesul conținutului video au generat apariția unei noi categorii, aceea a persoanelor care, pe baza nivelului de notorietate, îi pot convinge pe ceilalți să cumpere anumite produse.
  4. Industria tipografică păstrează un rol central în orice campanie de marketing pentru că niciun alt mediu de comunicare nu poate înlocui avantajele pe care printul le aduce în relaționarea cu publicul.
  5. Crearea de conținut ca mobil al valorilor brandului. Deși nu se concentrează pe imediata influențare către o achiziție, generarea de conținut reprezintă o bună modalitate pe termen mediu și lung de a transmite valorile cu care un brand se identifică și de a crea cumpărători fideli.

Toate aceste exemple sunt doar o mică parte din arsenalul de modalități de comunicare care stau la dispoziția companiilor. Printul își păstrează relevanța și continuă să aibă un rol esențial în majoritatea campaniilor de marketing. Tipăriturile reușesc să completeze tipul de comunicare pe care îl oferă celelalte canale și să genereze câteva avantaje esențiale precum:

  • Recuperarea mai rapidă a investiției. Analizele efectuate arată faptul că investiția făcută pentru o campanie de print generează recuperarea  mai rapidă a costurilor.
  • Comunică mai multor generații. Există deosebiri majore în ceea ce privește modalitatea prin care prospecții consumă media. Printul oferă șansa de a comunica acelor oameni care nu petrec timp în online și, în egală măsură, asigură încă un canal de interacțiune pentru momentul în care oamenii aleg să petreacă timp departe de digital sau TV.
  • Oferă consumatorilor sentimentul de încredere. Studiile au arătat faptul că printul transmite o senzație de familiaritate cititorilor și că le creează o raportare emoțională pozitivă la brandurile care aleg și promovarea tipărită.

Companiile își adaptează constant tehnicile de promovare în funcție de publicul țintă, dar și de tacticile folosite de competitorii direcți din aceeași piață. În ciuda schimbărilor care s-au succedat în ultimele decenii în ceea ce privește evoluția tehnologică, printul continuă să rămână un instrument esențial prin care companiile comunică mesajele către consumatori. Printul și-a dovedit capacitatea de adaptare, astfel încât să devină un pilon esențial al mixului de marketing și să influențeze procesul de achiziție a unui produs.

Leave a Comment