Keytool în comunicare: mesajul

februarie 20, 2019
by Agenția de Print

Punctul de legătură între ceea ce înseamnă un brand și ce reprezintă el este chiar acest element atât de important al comunicării, mesajul. Dacă o companie nu își înțelege atuurile, atunci povestea pe care o spune va fi ambiguă, iar rezultatul – un public țintă fie cu așteptări mult prea mari, fie neinteresat.

 

Punctele slabe și punctele forte ale companiei

Transmiterea de informații clare și relevante despre un anumit domeniu presupune cunoașterea a 2 aspecte esențiale despre acesta: punctele slabe și punctele forte. Conștientizarea punctelor slabe ajută un brand să lucreze la minimalizarea lor și să construiască un raport între avantajele și dezavantajele pe care le oferă. Acesta trebuie să fie înclinat în favoarea beneficiilor pe care le poate avea publicul.

Tendința este de a crede că punctele slabe ale unui brand sunt cele care pun probleme însă, în realitate, punctele forte ale unui brand creează dificultăți în soluționarea aspectelor sensibile: fie o supraestimare a potențialului, fie o lipsă a vizibilității. Încrederea între companie și clienți nu poate fi creată prin supraaprecierea beneficiilor puse la dispoziție, pentru simplul fapt că nu corespund realității. În egală măsură, vizibilitatea poate fi afectată prin cenzurarea aspectelor pozitive – calitatea va vorbi de la sine, fără ca eu să fac nimic, strategie ineficientă care nu va aduce beneficii unei companii aflate într-o piață în plină concurență.

 

Cum ajunge mesajul la public?

În momentul în care compania are o imagine clară despre sine și despre ce are de oferit, este esențială promovarea sa. Fiecare canal de comunicare, în online sau în offline, are propriul mod de structurare a mesajului, astfel încât să poată fi receptat în integralitatea sa de publicul țintă.

În online

Facebook, Instagram, LinkedIn sau blog? Fiecare are un specific de transmitere a mesajului. Platformele din online permit transmiterea informației prin text și imagine, însă pentru Facebook și Instagram, imaginea este elementul cheie în crearea unei postări și atragerea a cât mai multor vizualizări și like-uri. De cealaltă parte, LinkedIn se axează pe postări scurte și cu un grad ridicat de profesionalism, iar blogul este canalul de comunicare care nu prezintă restricții – textul poate avea dimensiuni mari, imaginile pot fi diverse, iar postările atât de dese pe cât este necesar.

În offline

Out-of-home advertising cuprinde numeroase oportunități de exprimare în offline, iar facilitatori în această direcție sunt agențiile de print care oferă soluții personalizate problemelor distincte întâlnite de companii în transmiterea unui mesaj. Informația transmisă în online beneficiază de o fluctuație mai mare decât cea din offline, tocmai de aceea un mesaj transmis prin OOH advertising trebuie să fie cu mult mai bine structurat – un banner schimbat în fiecare zi, timp de două luni, nu reprezintă cea mai eficientă metodă de a ține clienții informați cu privire la activitatea unui brand. Vizibilitatea din offline trebuie să fie clară și unitară și să prezinte suficiente elemente de imagine care să permită identificarea, iar textul – de întindere foarte mică.

 

Ce se transmite de fapt?

Oamenii sunt diferiți și tocmai de aceea au moduri diferite de a înțelege avantajele și dezavantajele unui produs. Feedback-ul din partea consumatorilor este esențial în crearea unui mod optim de transmitere a unui mesaj complet care să poată îndeplini atât obiectivele companiei, dar și așteptările destinatarului.

Leave a Comment