Loialitatea clienților: o soluție tradițională pentru o problemă modernă

aprilie 16, 2018
by Agenția de Print

Puternic influențați de evoluția tehnologică și de industria IT, consumatorii și-au creat expectanţe dificil de încadrat în tipologiile tradiționale de cumpărători. Așadar, mediul dinamic contemporan le-a determinat poziția în relația cu un brand, produs sau serviciu. Deciziile de cumpărare ale acestora sunt puternic determinate de doi factori de bază: globalizarea și localizarea. Interconectarea intensă dintre cele două medii influențează consumatorii în deciziile de evaluare, de selectare și de cumpărare, conturându-le atitudinile și comportamentele în concordanță cu valorile și credințele personale.

Tehnologia este un instrument puternic în formarea opiniilor și în schimbarea comportamentului consumatorilor, motiv pentru care sunt în avantaj companiile care o folosesc pentru a pune nevoile consumatorilor în prim plan. Dimensiunea advertising-ului este o componentă importantă în economia de piață, în special datorită faptului că a devenit catalizator în dialogul cu comunitatea de clienți și prospecți. În acest context, tot mai multe companii dezvoltă strategii integrate care cuprind mediul online și offline, pentru a evita rupturile în conversația cu publicul țintă.

Cu cât puterea de cumpărare este mai mare, cu atât așteptările consumatorilor cresc, motiv pentru care se acordă o atenție din ce în ce mai mare detaliilor, de la designul unui ambalaj și până la experiența în interacțiunea cu brandul. Prezența în online a devenit un element fundamental în succesul unei companii, însă, în egală măsură, offline-ul joacă un rol semnificativ în motivarea consumatorilor de a utiliza fie un anumit brand, fie de a crește consumul. Există numeroase studii care au demonstrat, de-a lungul timpului, impactul pe care un material printat îl are asupra deciziei de cumpărare a unei persoane. Concluziile principale în favoare utilizării printului se aplică și în prezent, în special datorită faptului că offline-ul a devenit mai puțin încărcat decât mediul virtual. Astfel, loialitatea unui client poate fi consolidată cu ajutorul printului datorită unor aspecte fundamentale bazate pe relația fizică dintre brand și consumator:

  1. Etichetarea este una dintre cele mai vizibile părți ale produsului și un element important al mixului de marketing. Cu toate că ambalajul poate fi considerat lipsit de semnificație în era boom-ului tehnologic, modul de prezentare a unui produs își păstrează consistența prin faptul că sprijină strategiile de marketing ale companiilor și este primul element de contact cu un cumpărător. Un design neatractiv, care nu iese în evidență sau care nu stimulează nevoia de cumpărare a privitorului va impacta negativ achiziția.
  2. Design-ul, calitatea materialului printat și conținutul acestuia reflectă personalitatea unui brand. Astfel, un furnizor de produse care se încadrează în categoria lux va folosi mixul dintre cele 3 pentru a exprima poziționarea sa pe piață. În egală măsură, materialele tipărite facilitează comportamentul de cumpărare al consumatorilor și le oferă un anumit statut.
  3. Studiile arată faptul că materialele tipărire stimulează emisfera stângă, parte a creierului responsabilă de activitatea consumatorului. Prin înțelegerea dinamicii de procesare a informațiilor active, pot fi luate măsuri pentru a spori implicarea consumatorilor și pentru a influența atitudinea față de brand. Cu alte cuvinte, loialitatea față de o companie poate fi construită și în mediul offline prin materiale tipărite, realizate strategic.

În concluzie, clienții loiali oferă baza pentru o piață stabilă și aflată în creștere, iar utilizarea printului pentru consolidarea devotamentului este o investiție a cărui impact are ecouri în timp.

 

Referință: http://www.pondiuni.edu.in/storage/dde/downloads/markiii_cb.pdf

Sursă foto: Freepik

 

Leave a Comment