Mai pot fi eficientizate campaniile de print marketing?

august 14, 2019
by Agenția de Print

În lupta pentru atenția consumatorilor, companiile au nevoie de aliați puternici, iar în acest context, printul reprezintă un atuu prin care brandurile se pot diferenția în raport cu competitorii lor. De aceea, este foarte importantă modalitatea prin care poate fi integrat printul în campaniile de marketing și care sunt avantajele în comparație cu celelalte canale de comunicare.

Printul continuă să se regăsească în campanii complexe de marketing, fapt care dovedește adaptarea continuă la trenduri, dar și impactul pe care acesta îl are asupra consumatorilor, impact care demonstrează eficacitatea în a transmite mesaje. Printul poate lua nenumărate forme, dintre care amintim:

  • cumpărarea de spațiu pentru promovare în ziare și reviste
  • cataloage sau broșuri
  • voucher-e
  • cărți de vizită
  • expedierea prin poștă a ofertelor personalizate în urma alegerii publicului-țintă
  • Out of Home Advertising

Toate aceste forme de comunicare păstrează o semnificație importantă în mintea publicului și, de aceea, este importantă execuția. Formele clasice de print, fără modificări aduse din partea noilor tehnologii dezvoltate precum printul augmentat sau senzorial, pot genera o recuperare a investiției rapidă și pot transmite mesajele comerciale extrem de eficient.

Câteva principii trebuie respectate atunci când este concepută strategia de comunicare pentru print:

  1. Conținutul trebuie să fie atrăgător și concis. Modul în care este formulat mesajul este foarte important. Exprimarea greoaie sau complicată va îndepărta publicul țintă, la fel și propozițiile prea lungi. Limbajul trebuie să fie clar pentru a păstra atenția cititorilor pe tot parcursul lecturii.
  2. Alegerea unui titlul potrivit. Într-o mare de mesaje publicitare, atenția consumatorilor este extrem de greu de captat. Din acest motiv, este esențial ca titlul reclamei să fie capabil să îl atragă pe cititor și să îl ancoreze astfel încât să recepteze mesajul.
  3. Formatul simplu reprezintă un avantaj. Fonturile pe care le folosesc ziarele și revistele sunt standardizate, iar acest lucru are scopul de a-i ușura clientului sarcina de a citi până la capăt. În acest fel, mesajele comerciale trebuie să aleagă un font simplu, ușor de parcurs.
  4. Spațiile libere nu reprezintă un dezavantaj. Structura și grafica folosite într-o campanie de promovare în ziare și reviste sunt la fel de importante precum conținutul. Unii consumatori pot fi copleșiți de surplusul informațional, de aceea, o idee bună, ar putea fi păstrarea unor spații libere pentru a nu pierde atenția cititorilor.
  5. Imaginile fac reclama să fie reținută. Consumatorii tind să nu fie atenți la mesajele cu care intră în contact. De aceea, o campanie nu se poate constitui doar pe baza mesajelor care au în componență un bloc de text. Imaginile ajută mesajele să fie transmise mai eficient prin faptul că nu îndepărtează consumatorii și le atrage atenția.
  6. Încurajarea consumatorilor să acționeze într-o anumită manieră. În contextul în care celelalte elemente ale mesajului – text, imagine, structură, au reușit să atragă atenția cumpărătorilor, este foarte importantă plasarea unui call-to-action pentru a iniția un dialog și astfel a pune bazele unei conversații mai lungi între brand și consumator.
  7. Diferențierea pe piață. Șansele ca produsul sau serviciul promovat să nu aibă concurență sunt puține, de aceea, în implementarea strategiei de comunicare trebuie să existe elemente care diferențiază brandul de ceilalți competitori.
  8. Descrierea beneficiilor. Avantajele pe care produsul sau serviciul promovat le oferă trebuie să iasă în evidență pentru a putea genera o percepție pozitivă în mintea cititorilor.

Publicațiile scrise continuă să fie un sprijin de încredere pentru oamenii de marketing, ele constituind un suport important de promovare a produselor și serviciilor. Industria tipografică rămâne un partener al brandurilor în încercarea acestora de a comunica unui public țintă definit.

Leave a Comment