Marketingul senzorial și printul – o alianță de succes

iunie 12, 2019
by Agenția de Print

Brandurile investesc tot mai mult pentru a se diferenția de principalii competitori în percepția consumatorilor. Fiecare companie implementează strategii pentru a se poziționa competitiv pe piață, iar canalele de comunicare, vectori de transmitere a mesajelor comerciale, oferă infinite oportunități pentru interacțiunea dintre branduri și consumatori.

În fiecare zi, consumatorii sunt bombardați cu reclame ale brandurilor, rezultând în reducerea gradului de atenție pe care aceștia îl acordă mesajelor promoționale. Acest lucru a creat nevoia de a implementa campanii tot mai creative pentru a apropia cumpărătorii și a-i fideliza. Astfel, marketingul senzorial apare pentru a umple golul lăsat de supracomunicarea de zi cu zi a brandurilor și se bazează pe stimularea tuturor celor cinci simțuri ale consumatorilor, cu scopul de a crea o rată de răspuns cât mai mare.

Ce este marketingul senzorial?

Experiențele multisenzoriale au fost rapid adoptate de o mulțime de branduri și transpuse pe canalele de comunicare. Printre ele și printul, care, prin prisma evoluției tehnologice, se bucură de o capacitate extraordinară de adaptare. Printul nu se rezumă doar la a cele două simțuri asupra cărora a acționat dintotdeauna, văzul și tactilul, acum reușind să transmită și semnale olfactive, gustative sau auditive.

Marketingul senzorial reprezintă adaptarea oamenilor de comunicare la tendința consumatorilor de a fi mai interesați de experiențe decât de a cunoaște detalii despre produse. Prin aceste practici, companiile speră să întipărească în mintea cumpărătorilor o raportare emoțională pozitivă față de branduri. Când două sau mai multe simțuri sunt folosite în același timp, ele se amplifică reciproc, iar acest lucru crește șansele ca o persoană să își amintească de un produs sau brand.

Cum se folosesc brandurile de print în strategiile de marketingul senzorial?

Mirosul   

Valorificarea acestui simț este extrem de important pentru că poate trezi o senzație de familiaritate. Rolls-Royce folosește un miros special în mașinile noi pentru a recrea mirosul panourilor de lemn, iar Starbucks a retras, pentru o perioadă, sandwich-urile din meniu pentru că mascau mirosul de cafea.

Printul a devenit și el o platformă prin care mirosul este stimulat pentru a crea o relație directă între branduri și consumatori. Pe lângă vechea metodă a parfumării paginilor din reviste pentru a oferi o mostră potențialilor cumpărători, unele branduri sunt mai inventive și reușesc să combine printul și mirosul. O metodă este aceea a folosirii unor mici pulverizatoare care pot face printul să miroasă precum o porție a produsului pe care îl promovează.

Auzul

Tehnologia permite printului să inoveze și să dobândească dimensiuni pe care nu ni le puteam imagina acum câteva decenii. Micile cipuri sau boxe pot fi atașate de print pentru a reda o experiență auditivă la o calitate foarte bună. Dar nu doar tehnologia poate amplifica senzațiile oferite de print. Spre exemplu, folia de aluminiu în care pot fi învelite produsele cumpărate are capacitatea de a genera un sunet asociat de consumatori cu deschiderea cadourilor. Există, de asemenea, afișe la care ne putem conecta telefoanele pentru a reda anumite sunete sau melodii sau afișe cu care putem interacționa cu ajutorul telefoanelor inteligente și a realității augmentate.

Văzul

Nevoia de a atrage atenția și a o menține pentru o perioadă mai îndelungată a obligat specialiștii să găsească modalități prin care să inoveze utilizarea printului pentru a surprinde consumatorii. În acest fel, hologramele pot fi un element surpriză pentru privitori. Alt element care poate face ca printul să mențină atenția cumpărătorilor o reprezintă identitatea vizuală pe care brandul reușește să o prezinte publicului sau structura coerentă a elementelor din imaginea tipărită.

Gustul

Adăugarea unei componente gustative printului reprezintă o mare provocare. Cele două nu par compatibile în mintea publicului, dar dezvoltarea tehnologiei a permis apariția modalităților de a printa pe suprafața unor alimente sau prăjituri. Hârtia, de asemenea, poate fi impregnată cu savoare, având posibilitatea să preia gustul produsului pe care îl promovează.

Tactilul

Simțul tactil este un element constitutiv al tiparului. Deciziile de print sunt esențiale în ce privește capacitatea de a crea o senzație de neuitat pentru consumatori. Tipul de hârtie folosit este foarte important, iar pentru a aduce un element surpriză, putem folosi gravuri, straturi de cerneală ce pot ieși în evidență sau de lac.

În concluzie, fiecare alegere pe care o facem creează o anumită senzație potențialilor cumpărători și le comunică detalii despre modul în care brandul se raportează la consumatori.

Leave a Comment