Materialele de print contribuie la dezvoltarea unui startup

martie 16, 2020
by Agenția de Print

Într-o piață tot mai aglomerată, în care competitorii de toate taliile încearcă să atragă atenția consumatorilor și să îi convingă să ia decizii de cumpărare, șansele unui start-up de a avea un impact major sunt reduse. Conform datelor oficiale, România are o tendință de creștere a ponderii întreprinderilor mici și mijlocii la mia de locuitori, crescând de la 22 în 2015 la aproape 30 în 2019. Această valoare, totuși, clasează România încă în partea inferioară a clasamentului din Uniunea Europeană, unde cea mai dinamică țară, Cehia, are peste 100 de IMM-uri la mia de locuitori.

Dintre IMM-urile din România, aproape 90% sunt micro-întreprinderi, cu mai puțin de 10 angajați. În încercarea lor de a evolua, antreprenorii trebuie să găsească soluții eficiente de organizare a companiei și să își stabilească obiective realizabile. În același timp, ei trebuie să analizeze modul în care concurența lor se raportează la piața pe care activează, dar și să inoveze și să identifice canalele cele mai potrivite de promovare. Dintre principalele provocări cu care se confruntă un manager de start-up, bugetul și sumele care pot fi investite pentru a genera vizibilitate brandului sunt pregnante. Astfel, materialele de print le oferă antreprenorilor la început de drum o modalitate eficientă de promovare, asigurând un raport calitate-preț foarte bun și generând un grad de expunere relevant.

Cum influențează materialele de print succesul unui startup?

O strategie de marketing complexă va reuși să capteze atenția unei audiențe extinse cu ajutorul mediilor online, iar cu ajutorul materialelor tipărite va consolida mesajul campaniei în percepția consumatorilor.

Materialele tipărite generează din partea publicului o reacție emoțională mai puternică în raport cu reclamele și mesajele din mediul digital. Raportarea pe care consumatorii o au față de print este una mai personală, ceea ce amplifică gradul de atenție pe care aceștia îl acordă mesajelor. În contrapondere, mediul digital este mult mai dinamic, iar din acest motiv durata de atenție asupra unui mesaj este mult mai scăzută în raport cu mediul tipărit.

Care sunt cele mai potrivite materiale de print pentru un startup?

  1. Cărțile de vizită – poate că o carte de vizită nu este ceva nou, dar întotdeauna un business abia lansat poate găsi o modalitate nouă prin care să surprindă. Tehnologia digitală de tipărire oferă nenumărate oportunități prin care cărțile de vizită pot fi personalizate într-o manieră inovatoare. Spre exemplu, managerii unui magazin de haine pot realiza cărțile de vizită sub forma unor umerașe. În aceeași măsură poate acționa și un atelier de mobilă, care are posibilitatea de a realiza cărțile de vizită sub forma diferitelor piese de mobilier.
  2. Bannere, afișe, panouri – promovarea OOH are în continuare un rol extrem de mare în crearea și susținerea brand awareness-ului. Cu ajutorul materialelor de print în format larg, precum bannere sau panouri, un start-up va transmite mesaje către o audiență relevantă pentru un timp îndelungat.
  3. Broșurile – chiar și în contextul evoluției mediilor digitale, broșurile rămân un mediu de comunicare extrem de util. Antreprenorii pot include cele mai importante mesaje, de la viziunea companiei, cu intenția de a crea brand awareness, până la promoțiile și reducerile pe care le pregătesc, cu scopul de a influența decizia de cumpărare.
  4. Cărți poștale – includerea lor în strategia de print oferă un instrument eficient prin care se vor comunica mesajele companiei în funcție de datele demografice ale destinatarilor. Astfel de campanii țintesc persoanele cele mai interesate de produsele sau serviciile promovate, cărțile poștale înregistrând o valoare foarte mare de recuperare a sumelor investite.
  5. Stickere – acestea pot fi considerate elemente disruptive de promovare. Companiile nou înființate care folosesc stickerele pentru a-și prezenta produsele sau serviciile demonstrează un grad mare de dinamism datorită creativității cu care acestea pot fi realizate. Indiferent unde sunt lipite, stickerele au un potențial mare de a atrage atenția, la un cost de producție scăzut.

Când lansează o afacere, antreprenorii au nevoie să găsească soluții dinamice, cu ajutorul cărora să își maximizeze șansele de a acumula o cotă de piață relevantă, fără a necesita costuri foarte ridicate. Astfel, maleabilitatea materialelor de print oferă antreprenorilor un canal de comunicare eficient, în care consumatorii au încredere. Pentru implementarea celor mai bune strategii de print, start-up-urile au șansa de a beneficia de serviciile unui integrator de print, care va prelua coordonarea proiectelor complexe și se va ocupa de fiecare etapă a campaniei, de la identificarea nevoilor brandului, până la realizarea materialelor de print, depozitarea lor sau distribuția rapidă în țară sau în străinătate.

Leave a Comment