Nu juca la sigur în print. Alege strategiile curajoase, care transmit un mesaj puternic

octombrie 31, 2018
by Agenția de Print

Oamenii sunt expuși la reclame în mod constant, în mediul online, în printuri, la TV sau în timp ce ascultă muzică la radio. Combinate, toate aceste medii fac ca o persoană să fie expusă la aproximativ 362 de reclame pe zi, fără a include activările de brand, însă cercetările arată faptul că numai 3% dintre acestea, adică doar 12 ad-uri reușesc să trezească interesul receptorului și să îi rămână în memorie.

Unul dintre efectele create de aglomerația de anunțuri publicitare este imunitatea pe care persoanele o dezvoltă. Astfel, întrebări precum Care este rețeta celor 12 companii care reușesc să penetreze zidul de protecție și să rămână pe retina consumatorului? – este pe cât de legitimă, pe atât de des formulată. Mai jos sunt descrise câteva dintre cele mai utile sfaturi aplicate în și pentru print, care pot fi adaptate pentru o campanie integrată de publicitate:

Eye-Tracking design

Ce elemente atrag cel mai mult atenția unui trecător și care sunt zonele recomandate de plasare a celor mai importante componente ale tipăriturii? Titlul și imaginile descriptive sunt, fără îndoială, elemente importante în designul unui print, întrucât au puterea de a trezi interesul privitorului. Alături de acestea, folosirea spațiului negativ și contrastul de culori completează mesajul printului și continuă misiunea titlului și/sau a imaginilor folosite.

Mai mult decât atât, crearea materialelor tipărite presupune direcționarea privirii spectatorului către elementele importante ale tipăriturii, astfel încât acesta să construiască o imagine clară asupra mesajului transmis.

Regula primelor 2 secunde

În medie, un material are la dispoziție 2 secunde pentru a atrage atenție spectatorului și pentru a-l face curios. Concurența în creștere, atenția limitată a consumatorului, factorii perturbatori – sunt doar câteva aspecte pe care un brand nu le poate controla și, de aceea, este important ca acele elemente de care este responsabil să fie realizate la cele mai înalte standarde. De la calitatea materialului pe care s-a tipărit, la unicitatea sa și până la creativitatea cu care s-a realizat, toate acestea pot contribui la atingerea obiectivului de a ajunge în topul celor 12 reclame care trezesc interesul cititorului. Câteva dintre artificiile de design care conturează un material de succes:

  1. Iluzii optice – Folosirea iluziilor care să determine consumatorul să privească de 2 ori și care să provoace un aha moment
  2. Folosirea creativă a formatului – nimic nu transmite mai puternic un mesaj decât utilizarea creativă și combinarea diverselor materiale
  3. Storytelling-ul ca instrument disruptiv – oamenii iubesc poveștile și, de aceea, crearea unui fir narativ utilizând, spre exemplu, anagramele, va scoate printul în evidență din mulțimea tipăriturilor cu care o persoană intră în contact
  4. Reinterpretarea unei imaginii hiper cunoscute – utilizarea originală a unor poze, picturi sau desene apreciate pentru a evidenția mesajul campaniei poate fi, în contextul potrivit, o idee surprinzătoare pentru privitor

Folosirea metaforelor vizuale, exagerarea utilității unui produs, jocul de cuvinte, crearea dinamismului prin imagini, distorsionarea modului de percepere, insuflarea unei stări, designul provocator și utilizarea umorului sunt doar câteva dintre sfaturile care transformă un material de print dintr-o simplă reclamă într-un concept memorabil.

Indiferent de tehnica aplicată, un element absolut necesar este corelarea tagline-ului cu imaginea. Conceptul unui material trebuie să fie puternic, să transmită un mesaj pertinent și de interes pentru publicul țintă. În egală măsură, un design creativ, căruia îi lipsește mesajul și consistența, nu va avea efect și de aceea, stabilirea unui concept clar, pe baza obiectivelor campaniei este absolut necesară.

Leave a Comment