Povestea brandului, conturată în print cu ajutorul storytelling-ului

martie 7, 2019
by Agenția de Print

Storytelling-ul este o componentă importantă în viața consumatorilor, dar și în activitatea brandurilor. De la cele mai vechi forme de transmitere a poveștilor, la mijloacele moderne – tipăritura și până la cele postmoderne – internetul, storytelling-ul a reprezentant un element cheie.

Storytelling-ul continuă să fie esențial și este folosit cu precădere în publicitate, pătrunzând adânc în cultura creativilor. Acest lucru se datorează în special faptului că poveștile creează context pentru relația dintre client și brand. În egală măsură, storytelling-ul are capacitatea de a atrage consumatorul, de a-l convinge de veridicitatea mesajului și de a-l determina să facă, în final, o achiziție.

 

Companiile au realizat faptul că simpla promovare a produselor din prisma utilității este insuficientă. Brandurile trebuie să se alăture unor cauze, să înglobeze valori care depășesc aria comercialului și să își extindă orizonturile. Cu alte cuvinte, consumatorii nu mai caută doar beneficiile evidente aduse de produse, ci vor să își regăsească propria perspectivă asupra vieții în valorile companiilor. Astfel, brandurile își stabilesc astăzi țeluri, implicându-se în activități de CSR. Storytelling-ul  intervine pentru a disemina aceste noi dimensiuni ale companiilor către potențialii clienți, iar poveștile au devenit un mijloc esențial de a comunica modalitățile prin care lumea business-ului încearcă să facă societatea mai bună.

Eficacitatea storytelling-ului se obține prin mediile de transmitere, iar unul dintre acestea este printul. Printul permanentizează sau, cel puțin, fixează mesajul pe care celelalte medii îl transmit. Într-o lume din ce în ce mai tehnologizată, există tendința concentrării tuturor mesajelor în online, iar printul reprezintă o contrapondere a acestei tendințe.

 

 Materialele tipărite pot atinge audiențe pe care online-ul nu poate.

Printul a devenit un mediu în sine prin faptul că a reușit să se adapteze constant și să folosească evoluția tehnologică  în favoarea sa. De asemenea, a venit un instrument prin care poveștile primesc un context familiar consumatorului, lăsându-și amprenta asupra cititorului, dar și asupra mesajului. Toate aceste trăsături fac printul un canal ideal pentru conturarea unei imagini solide despre brand cu ajutorul poveștilor, menite să conecteze brandul cu publicul țintă.

 

Storytelling-ul încearcă să creeze emoții, să dea sens unui produs sau serviciu pentru receptori, fără a fi intrusiv. Astfel, în încercarea de a introduce consumatorul în comunitatea brandului, acesta aduce poveștile mai aproape de realitate pentru a crea un numitor comun, un punct de pornire. În acest context, printul, care ajunge la un public țintă divers – la care mijloacele online ajung mai greu – introduce povestea și în lumea reală. Așadar, fuziunea dintre realitate și virtual conturează povestea brandului pentru a-l face vizibil și pentru a-l conecta cu publicul țintă.

Relația dintre storytelling și print este naturală și s-a dezvoltat organic cu trecerea timpului. Unul dintre motivele pentru care printul oferă credibilitate se datorează relației mai îndelungate pe care o are cu consumatorii, comparativ cu mediul online.

 

Storytelling-ul oferă printului un țel, o direcție clară prin mesajele pe care trebuie să le comunice, în timp ce print-ul oferă storytelling-ului o platformă extrem de valoroasă prin care să comunice cu publicul țintă.

Leave a Comment