Print management în industriile de nișă

iulie 18, 2018
by Agenția de Print

Produse pentru femei însărcinate, ceasuri pentru persoanele care suferă de Alzeimer, un parc dendrologic – toate intră în categoria afacerilor de nișă. Cu toate că pot părea companii de mici dimensiuni, aceste domenii hiper – specializate au permis companiilor de print management să includă noi arii de expertiză în portofoliul de servicii, care să le ofere un suport semnificativ cu precădere în perioadele dificile din punct de vedere economic.

Datorită faptului că multe din companiile hiper – specializate întâmpină o concurență limitată și înregistrează o marjă de profit mai mare decât ar fi fost pe o piață mai competitivă, acestea alocă bugete mai mari ambalajelor și tacticilor de marketing care includ printul.

Așa cum am arătat într-un articol trecut, industria printului este una dintre cele mai mari de pe piață globală și contribuie semnificativ la creșterea economică națională și internațională. În ultimii zece ani, marketing-ul digital a devenit o componentă din ce în ce mai puternică pe piața globală și, cu toate că circumstanțele ar fi putut influența negativ tipăritul, industria a cunoscut o cerere în creștere. Evoluția s-a datorat adaptării la cerințele clienților și alinierii tehnologice cu era digitală, bucurându-se, astfel, de o renaștere a ratelor de conversie. Relevanța industriei se menține prin adăugarea unor servicii noi, dar și prin apariția unei ramuri precum cea a broker-ului de print. Astfel, cerințele erei moderne sunt întâmpinate cu ajutorul tehnologiei și a actualizării constante a mediului de lucru. Îmbunătățirile în materie de producție, ambalare și dezvoltarea soluțiilor tipografice acordă tipografiilor posibilitatea de  a răspunde cerințelor variate.

Datorită tuturor acestor considerente, managerii unor afaceri de nișă ar trebui să ia în considerare colaborarea cu o companie de print management care să aibă un portofoliu diversificat, care să poată înțelege nevoile lor specifice și să îndeplinească, cu succes, toate obiectivele de print și de afaceri ale companiei.

În egală măsură, o colaborare cu o astfel de companie implică și anumite riscuri, printre care se numără și: cash flow inconsistent și posibilitatea de a ajunge în incapacitate de plată; absența unei persoane sau a unui departament specializat cu care să lucreze, în mod direct, print managerul; o strategie de vânzări pe termen scurt, care să nu permită bugetarea unor campanii de promovare pe termen mediu și lung.

În concluzie, așa cum am detaliat într-unul dintre articolele noastre trecute, o companie formată din experți în print management reprezintă opțiunea ideală deoarece are rolul de a ajuta managerii în efortul lor de eficientizare a întregului aparat operațional și a proceselor de business.

 

Surse:

https://graphicartsmag.com/articles/2009/07/niche-print-markets/

Leave a Comment