Printul – componentă esențială a marketingului diferențiat

septembrie 30, 2019
by Agenția de Print

Modalitățile de promovare a serviciilor sau a produselor au devenit tot mai complexe, iar printul rămâne una dintre componentele esențiale pentru diseminarea mesajelor comerciale. Acesta reușește să devină parte a fiecărei campanii de marketing care își propune să comunice unor audiențe diverse, datorită capacității lui de a relaționa și de a atrage atenția tuturor tipurilor de public.

Din aceste motive, marketingul diferențiat are, la rândul său, o componentă esențială de print pentru a conecta companiile cu audiențele vizate.

Ce este marketingul diferențiat?

Marketingul diferențiat face referire la una dintre strategiile pe care companiile se bazează pentru a promova același produs sau serviciu către cel puțin două segmente de piață diferite. Spre exemplu, o companie TV care dorește să aibă cât mai mulți abonați și care, în urma unui studiu, va afla că publicul are trei interese majore: o parte dorește cât mai multe programe TV care să transmită filme, altă parte dorește cât mai multe canale cu specific sportiv, iar a treia este interesată de posturile de lifestyle. Decizia de a crea trei campanii diferite, cu mesaje distincte pentru a capta atenția tuturor acestor categorii de public, se încadrează în conceptul de strategie de marketing diferențiat.

Marketingul diferențiat se poate desfășura pe toate canalele de comunicare, online sau offline, iar printul constituie o componentă majoră prin care produsele sau serviciile sunt făcute cunoscute publicului.

Care sunt caracteristicile marketingului diferențiat?

  • Capacitatea de a se adresa către cel puțin două segmente de piață distincte și de a implementa strategii diferite pentru fiecare
  • Oferă unei companii capacitatea de a-și maximiza vânzările și de a-și diversifica publicul
  • Implică un efort financiar considerabil față de marketingul nediferențiat
  • Oferă companiilor posibilitatea de a se adresa publicului de nișă pe care competitorii îl ignoră
  • Favorizează alocarea resurselor în funcție de necesitățile și preferințele consumatorilor

Capacitatea printului de adaptare la multiplele forme de comunicare și de a satisface nevoia brandurilor pentru noi tipuri de consumatori, îl menține în prim-planul strategiilor de promovare. Necesitatea marketingului diferențiat de a particulariza mesajele trimise către segmentele de public vizate și de a le adapta în funcție de interesele acestora favorizează printul ca mijloc de diseminare a mesajelor. Diferitele strategii concepute de companii prin marketingul diferențiat pot fi puse în practică prin intermediul printului, formele pe care acesta le poate lua fiind complementare. Spre exemplu, una dintre strategii poate necesita promovare prin intermediul panourilor publicitare (OOH advertising), iar o altă strategie de promovare a aceluiași produs, dar pentru alt segment de public, se poate folosi de expedierea prin poștă a cataloagelor sau broșurilor.

Marketingul diferențiat asigură avantaje datorită faptului că reușește să transmită mesajele brandurilor către publicuri diferite și către audiențe noi. O astfel de strategie, deși implică un efort financiar ridicat, aduce câștiguri însemnate pentru companie și generează brand awareness. Tipul de campanie integrată pe care îl folosește marketingul diferențiat poate face din print unul dintre principalele canale de comunicare. Astfel, este evidențiată, încă o dată, valoarea pe care o poate aduce printul oricărei campanii de marketing și capacitatea acestuia de a transmite mesaje cu impact consumatorilor.

Leave a Comment