Printul conturează experiența consumatorului – explicații și exemple

iulie 3, 2019
by Agenția de Print

Customer Experience devine un indicator tot mai important în crearea unei relații stabile dintre consumatori și branduri. Aceasta constă în modul în care publicul percepe contactul direct cu toate elementele unui produs: calitatea, magazinele de unde poate fi achiziționat, interacțiunea cu angajații, dacă și cum poate fi comandat produsul etc.

În alte cuvinte, tot ceea ce îi poate confirma sau schimba percepția clientului, în urma interacțiunii directe, despre produsul sau serviciul pe care o companie îl oferă, intră sub umbrela denumită Experiența Consumatorului. Spre exemplu, o companie poate avea un produs de calitate, o strategie de promovare creativă și un preț accesibil, ceea ce va crea o percepție pozitivă în mintea publicului, dar care să fie umbrită de un lanț de distribuție nu îndeajuns de extins sau de condițiile de depozitare nefavorabile, ceea ce va crea nemulțumire.

Modul în care publicul actual se raportează la branduri sau la companii este diferit față de modul în care o făcea cu doar câțiva ani în urmă. Consumatorii vor ca produsele sau serviciile să le ofere experiențe unice, astfel accentul mutându-se de pe utilitate sau de pe raportul calitate/preț pe experiența personală. Acest lucru a obligat companiile să se adapteze și să transforme strategiile prin care, până de curând, încercau să atragă atenția consumatorilor. În epoca experiențelor, storytellingul devine, la rândul său, primordial în strategia de comunicare a companiilor. Împreună cu inovațiile tehnologice, poveștile creează experiențe.

Cum amplifică printul experiențele consumatorilor cu brandul?

Printul este unul dintre canalele de comunicare folosite de către departamentele de marketing pentru a disemina mesajele companiilor în masă. Unul dintre avantajele pe care le oferă este maleabilitatea cu care se adaptează fiecărei noi tendințe în comunicare. În acest fel, printul constituie un factor important prin care companiile se poziționează pentru a-și îmbunătăți strategia de customer experience.

  • Printul este un canal ideal pentru transmiterea poveștilor. Storytellingul reprezintă elementul nelipsit din strategia de comunicare a companiilor care i-au înțeles puterea, iar printul completează modalitățile actuale prin care acestea pot fi transmise. Brandurile își expun în fața audienței valorile și misiunea după care se ghidează și utilizează printul pentru a eficientiza procesul de transmitere a informației. Toți acești factori constituie doar primul pas al experienței cumpărătorilor cu un brand și cu raportarea acestuia la publicul pe care îl vizează.
  • Printul are capacitate de adaptare la evoluția tehnologică. Tehnologia este parte integrantă a modului de viață al societății actuale. Multitudinea de utilizări pe care aceasta le are a creat noi modalități de exprimare și de conectare cu publicul. Industria tipografică a găsit forme de exprimare inovative, spre exemplu aceea a printului augmentat prin care tehnologia este folosită pentru a da o nouă dinamică printului. În acest fel, clientul descoperă noi dimensiuni ale brandului prin intermediul printului și al tehnologiei și se poate poziționa într-un fel sau altul față de mesajul recepționat.
  • Printul favorizează personalizarea mesajelor publicitare. Raportarea publicului la multitudinea de mesaje publicitare s-a schimbat, ceea ce a necesitat o abordare diferită din partea companiilor. Astfel, mesajele personalizate, care pun în valoare informațiile pe care firmele le au în baza lor de date despre clienți, constituie o modalitate eficientă de conectare cu publicul țintă în funcție de interesele personale. De asemenea, clienții se pot implica în campaniile brandurilor, creându-și propriile mesaje și influențând forma finală a produselor. Elemente de packaging sau culorile în care sunt lansate produsele devin un spațiu de negociere între branduri și clienți, ceea ce amplifică senzația interacțiunii cu brandul.
  • Printul este un canal al marketingului senzorial. Campaniile de marketing devin tot mai inovative, iar acest lucru presupune captarea atenției publicului prin stimularea tuturor celor 5 simțuri. Printul a dezvoltat modalități de a se adresa tuturor simțurilor în încercarea de a oferi cumpărătorilor noi experiențe.

Customer experience este un factor important în stabilirea percepției pe care o are publicul țintă în raport cu un brand sau o companie. În acest context, printul contribuie semnificativ la crearea unei imagini favorabile pentru că acționează la mai multe niveluri în funcție de utilizarea pe care departamentul de marketing alege să o adopte.       

Leave a Comment