Printul devine parte a realității augmentate

aprilie 10, 2019
by Agenția de Print

Evoluția tehnologică atrage schimbări asupra modalităților de comunicare. Un exemplu recent al acestui fenomen este reprezentat de dezvoltarea tehnologiei digitale care a influențat modalitate prin care oamenii și business-urile se raportează la tipar.

După secole în care printul a reprezentat principala modalitate de diseminare a mesajelor publicitare, mediul digital a produs o realiniere în preferințele creatorilor de mesaj. Digitalul preia o parte din responsabilitățile printului, astfel încât online-ul devine mediul principal de captare a atenției consumatorilor.

Ce este printul interactiv?

În prezent asistăm la apariția unui nou canal de transmitere a mesajelor comerciale, printul augmentat. Acesta preia avantajele mediului digital, precum capacitatea de a fi interactiv, și le asociază printului care devine un element esențial în noua tendință a comunicării pe canale multiple, preferată de branduri. Realitatea augmentată, care se referă la posibilitatea de a adăuga elemente digitale realității prin intermediul unei camere video – de obicei a unui smartphone – împreună cu elementul de print, creează o nouă experiență pe care consumatorii o pot utiliza în formarea deciziilor de cumpărare.

Care sunt avantajele printului interactiv?

Printul augmentat îmbogățește senzația familiară a tiparului cu componente digitale care aduc un plus de informație și de valoare întregului act de comunicare. Interacțiunea dintre potențialul client și produs crește, aducând avantaje ambelor părți implicate. Companiile oferă cumpărătorilor informații cât mai amănunțite despre produsele lor într-un mod atractiv, iar consumatorii primesc răspunsuri mai ușor decât în trecut.

Printre cele mai importante utilități ale încorporării printului interactiv în strategia de marketing se află capacitatea acestuia de a aduce produsul la viață. Clienții își doresc să știe cât mai multe informații înainte de a face o achiziție, acest lucru fiind complicat de realizat în situații în care nu pot ajunge într-un magazin pentru a interacționa direct cu produsele. Cu ajutorul printului augmentat, clienții se bucură de o experiență asemănătoare celei din magazin; produsele prind viață direct dintr-o reclamă printată, dintr-un catalog sau din orice alt material.

Dezvoltarea tehnologiei de realitate augmentată mai prezintă încă un avantaj pentru print. Prin adaptarea acestuia la mijloacele moderne de exprimare, îl transformă într-un canal preferat de vânzări. Printul, deși mereu prezent, revine în prim-planul campaniilor de promovare și reușește să creeze o rată de răspuns mare.

Consumatorii nu mai caută doar produse pe care să le consume, ci experiențe pe care să le trăiască. În prezent consumatorii sunt din ce în ce mai exigenți, motiv pentru care companiile trebuie să găsească în mod constant noi modalități de a-i surprinde și de a le crea sentimentul de apartenență.

Printul augmentat creează posibilități nemăsurate pentru oamenii de marketing, permițându-le să aducă o mare doză de creativitate în industria tipografică. El reduce distanța dintre hârtie și online până în punctul în care putem considera hârtia parte a mediului digital.

Tot mai multe branduri aleg să investească în acest tip de promovare, iar câteva dintre exemplele utilizărilor concrete ale acestei tehnologii sunt efectuarea unui test drive și o perspectivă 360 de grade a interiorului unei mașini, explorarea unei expoziții de mobilă și vizualizarea acesteia în culori diferite sau posibilitatea, ca prin scanarea paginii unei reviste, să plasăm comenzi.

Mesajul personalizat și interactiv a devenit un fundament al interacțiunii dintre cumpărători și companii. Tehnologia a creat noi pârghii care pot fi folosite atât în avantajul companiilor, cât și în cel al consumatorilor. Printul este adaptat și utilizat în contextul actual al digitalizării. Printul augmentat este o dovadă în plus a faptului că industria tipografică este capabilă să-și actualizeze mijloacele de exprimare și să devină un suport de încredere atât pentru companii, cât și pentru clienți.

Leave a Comment