Printul – element de referință în construirea unui brand

martie 7, 2018
by Agenția de Print

Statistici recente arată faptul că 94% dintre persoanele cu acces la tehnologie dispun de un telefon mobil pe care îl pot folosit ori de câte ori au nevoie. Mai mult decât atât, cercetările au scos la lumină faptul că e-mail-urile sunt deschise, cu preponderență, de pe un dispozitiv mobil, în detrimentul desktop-ului și că tot mai multe cumpărături sunt făcute de pe tabletă. Așadar, afirmația trăim în era gadgeturilor este cât se poate de reală. Cu toate că lumea virtuală are un impact atât de important în viața cotidiană, iar marketing electronic și publicitate experimentează momente de glorie, printul rămâne coloana vertebrală a branding-ului unei companii.

Materialele tipărite oferă consumatorului o experiență senzorială, având capacitatea de a declanșa simțurile și de a transmite emoții acestuia. Mai mult decât atât, o broșură se va afla în posesia cititorului pentru o perioadă mai îndelungată, comparativ cu un format PDF trimis pe e-mail, care poate fi arhivat pentru o viitoare citire sau chiar șters înainte de a fi deschis.

Efecte ale printului în procente

Statisticile arată faptul că printul este, în continuare, un mediu publicitar important:

  • 72% consideră faptul că documentele imprimate sunt mai ușor de citit
  • 84% sunt de acord cu faptul că informațiile sunt reținute mai bine atunci când sunt citite în format tipărit
  • 79% sunt mai relaxați atunci când citesc de pe hârtie
  • 54% acordă mai multă atenție reclamei tipărite

Măsurarea rezultatelor asupra efectelor produse de materialele imprimate sunt interpretate în timp, acesta fiind un aspect pentru care agențiile de publicitate recomandă completarea strategiei cu o formă de promovarea online. Cu toate acestea, impactul pe care o broșură sau un flyer îl are asupra publicului țintă poate depăși rezulatele din mediul virtual. Rentabilitatea investiției în tipărituri continuă să fie dificil de urmărit direct, iar ROI-ul greu de explicat. Important de reținut însă este faptul că proiectele de print construisc imaginea unui brand și imprimă în memoria clienților identitatea companiei, independent de scop; fie că invită la o acțiune specifică, fie că este o campanie de brand awareness.

Printul și web-ul în tandem

Tehnologia permite crearea unor strategii integrate prin care printul și online-ul să atragă, în mod eficient, clientul și să îl mențină interesat de activitățile unui brand. O campanie reușită se va obține prin combinarea celor două medii și prin transformarea vechilor forme de promovare în noi căi de comunicare. Un exemplu în acest sens poate fi un un flyer cu un cod care, scanat cu ajutorul unei aplicații ,va trimite consumatorul pe platforma companiei, acolo un poate fi integrat într-o activitate specifică sau chiar într-un concurs.

Fiecare platformă și mediu de comunicare cu publicul țintă va fi eficient în contextul potrivit. Folosit strategic, un proiect de print va repoziționa o companie consolidându-i, alături de mediul online, titlul de brand. Un design atrăgător, un conținut informativ clar și simplu proiectate pe canalele aliniate strategic oferă companiilor mari și mici oportunitatea de a realiza o legătură emoțională cu consumatorii, activitate care va rezulta, în timp, în consturirea unei imagini puternice.

 

Referințe:
http://www.twosides.info/download/Learning-and-literacy-Report-UK.pdf

http://advertisersprinting.com/white-papers/why-marketing-is-going-multichannel/

 

Sursă foto: https://www.pexels.com/photo/activity-business-calculation-chart-401683/

Leave a Comment