Printul – elementul care nu trebuie omis din formula campaniei de promovare

mai 14, 2018
by Agenția de Print

La început a fost printul, ca mai apoi digitalul să vină în completarea eforturilor de a duce mai departe informația. De-a lungul timpului, tipăriturile au contribuit semnificativ în formarea opiniilor prin intermediul ziarelor, revistelor, flyerelor etc, fiind principalul mijloc de informare. Constanta evoluție a industriei subliniază rolul pe care l-a avut în comunități, reprezentând adezivul dintre lumi, platforma care a dus informația dincolo de granițele țării, factorul care a permis apropierea dintre producători și consumatori, respectiv elementul care a ajutat la construirea unei societăți moderne.

Industria printului demonstrează, și în prezent, capacitate de reinventare prin soluțiile pe care le oferă specialiștilor în comunicare pregătiți și dornici să livreze cât mai original mesaje către consumatori. Combinațiile dintre materiale, posibilitățile infinite de reutilizare a hârtiei și experiența unică pe care numai materialul tipărit o poate oferi unei persoane fac din print o nouă sursă de inspirație pentru marketeri și specialiști în domenii conexe. De asemenea, atracția acestora către tipărituri se datorează rezultatelor reale, care, disecate, descoperă în ochii acestora adevărații clienți care formează comunitatea unui brand. Pornind de la acest criteriu, materialele tipărite reprezintă portavocea care consolidează povestea unei companii. Oportunitățile oferite de acest canal sunt numeroase; iată câteva motive pentru care se recomandă integrarea în strategia de comunicare a tipăriturilor:

  1. Printul atrage atenția datorită numărului redus de competitori care îl folosesc. Astfel, oportunitatea este dublată atât prin faptul că mediul offline este mai puțin aglomerat, cât și prin faptul că, la nivelul percepției, materialele tipărite se bucură de mai multă credibilitate. Așadar, atunci când un consumator sau posibil client găsește o revistă sau un catalog cu produse în cutia poștală, cu un design creativ și atractiv va acorda o mai mare atenție conținutului.
  2. Retenția clienților după cumpărare reprezintă una dintre principalele arii de interes ale companiilor. În această ecuație, materialele tipărite sunt o soluție eficientă pentru brandurile de orice mărime. Oportunitățile asigurate sunt, și în acest caz, multiple în primul rând pentru că se asigură contactul direct dintre companie și client, iar în al doilea rând datorită implicării organizației în construirea unei relații pe termen lung cu acesta. Constantă, va duce, în timp, la fidelizarea clienților și la transformarea acestora în ambasadorii brandului.
  3. Trendurile revin, ceea ce face ca redescoperirea printului să fie cu atât mai valoroasă cu cât publicul țintă va fi familiarizat și va răspunde cu mai puțină reticență. Oportunitatea pe care o aduc materialele tipărite în acest context se explică prin legătura deja existentă cu consumatorii, iar combinația dintre nou și vechi face ca feedback-ul să fie mai rapid și pozitiv.
  4. Entuziasmul pentru printuri persistă, atât pentru nostalgici, cât și pentru generațiile X și Y. Mai mult decât atât, ideea potrivit căreia cuvântul imprimat are mai multă valoare decât cel online este prezentă uniform întrucât investiția se consideră mai mare, efortul considerabil, de unde rezultă încrederea în informațiile tipărite. Oportunitatea este dată, așadar, de credibilitatea pe care încă o are un mesaj în format print.

În concluzie, oportunitățile pe care le oferă printul reprezintă o completare a mesajelor online, prin faptul că asigură credibilitate, creează o relație cu consumatorul și schimbă percepții.

 

Leave a Comment