Printul este puternic utilizat de brandurile cu tradiție

iulie 10, 2018
by Agenția de Print

Accesibilitate și dezvoltarea accelerată a tehnologiei au dictat, de-a lungul timpului,  multe dintre schimbările strategice de business, inclusiv în departamentele de marketing și publicitate. Industria printului își menține poziția în clasamentul instrumentelor utilizate pentru promovarea eficientă a brandurilor, cu toate că digitalizarea dispune de premisele necesare pentru a-i reduce importanța. Mai mult decât atât, în prezent, tipăriturile au capacitatea de a rivaliza cu digitalul și, în egală măsură, de a-i completa oferta. Această schimbare improbabilă inițial este explicată prin faptul că publicitatea tipărită reprezintă o modalitate eficientă de a contura identitatea unui brand și de a comunica transparent cu un public țintă.

Caracterul adaptabil a convins brandurile mari și mici să aleagă o strategie de promovare bazată pe mixul dintre mediul online și offline. Scopul deciziei este de a stabili valoarea brandului pe piață, de a crea canalele necesare pentru a comunica mesaje pertinente cu o largă acoperire a publicului țintă potrivit și de a construi o identitate completă, cu care acesta să se identifice. Avantajele pe care le asigură digitalul sunt incontestabile, dar, în egală măsură, atributele printului nu pot fi neglijate, în special datorită capacității de a acoperi golurile lăsate de mediul online și de a da caracterul inedit campaniilor de marketing.

Complexitatea celor două medii de promovare cere marketerilor să le cunoască îndeaproape pentru a le folosi la potențialul maxim și în contextele potrivite. Există câteva motive importante pentru care aceștia continuă să aleagă tipăriturile în campaniile pe care le lansează:

Printul provoacă publicul țintă să citească despre brand

După cum am demonstrat în articolele precedente, printul rămâne un instrument credibil pentru clienți și prospecți, comparativ cu mediul online unde aceștia sunt agasați constant de reclame. În acest fel se oferă brandului versatilitate atât printr-o broșură trimisă în cutia poștală a clientului, cât și printr-un catalog de specialitate, în care pot fi prezentate informații complexe. Așadar, un material tipărit, cu informații relevante și imagini care să completeze armonios mesajul companiei conturează identitatea brandului și îl poziționează favorabil, în categoria celor de încredere.

Printul este publicitate pură și  creează o legătură mai profundă cu consumatorul

Pe măsură ce tehnologia de imprimare evoluează, calitatea crește și formatele care pot fi obținute se diversifică, favorizând, în acest fel, experiența senzorială. Profunda legătură dintre consumator și brand se realizează datorită faptului că printul avantajează legătură tangibilă și emoțională dintre cele două entități, la nivel tactic, vizual, olfactiv și auditiv. Cu alte cuvinte, printul permite formate multidimensionale și încurajează cititorul să se angajeze la mai multe niveluri.

Digitalul dă unicitate imprimării

Saturația mediului online a dat putere printului, făcându-l dezirabil. Dacă în urmă cu 10 ani, cutiile poștale erau mereu pline de materiale printate, în prezent, foarte puține companii le utilizează, ceea ce face ca acest canal să fie liber pentru a deschide un dialog cu publicul țintă principal sau cu unul secundar, care nu a fost contactat.

Imprimarea iese în evidență și încurajează un nivel ridicat de conștientizare și implicare a unui brand

Interesul pentru o reclamă online va fi mult mai ridicat dacă este văzută, mai întâi, în offline, pe un panou publicitar sau promovat într-o revistă în care consumatorul are încredere, decât dacă îi apare în timp ce navighează pe o rețea de socializare.

În concluzie, imprimarea sprijină eforturile digital, ceea ce face ca mixul dintre cele două să fie rețeta cea mai recomandată pentru campaniile de promovare.

 

Sursă foto: https://pixabay.com

Leave a Comment