Printul – instrument necesar pentru dezvoltarea unei companii

februarie 26, 2018
by Agenția de Print

Digitalizarea a creat o nouă oportunitate pentru print deoarece a atras industria advertising-ului, care aglomera mediul offline,  în online. În prezent, companiile interacționează cu preponderență prin intermediul rețelelor de socializare, fapt care oferă libertate de promovare mai mare prin intermediul printului. Cu toate că tipărirea este o parte fundamentală în promovarea unei companii, prea puține companii îi apreciază corect potențialul.

În materie de print, principalul avantaj este dat de conexiunea care se stabilește între brand și client în momentul în care acesta citește o broșură sau vede, în drumul său, un panou publicitar. Astfel, înțelegerea beneficiilor pe care publicitatea imprimată le are și efectele pe care le creează asupra publicului țintă va duce la creșterea constantă a unui business. Mai mult decât atât, consumatorii tind să aibă o afinitate naturală pentru materialele tipărite, considerând informațiile prezentate în acest fel mai credibile, în special dacă apar în contexte familiare. De aceea, printul reprezintă un instrument care nu trebuie privit ca un cost suplimentar, ci ca o oportunitate de a completa strategia de promovare online a unui brand puternic.

Potențialul print marketingului și strategia de marketing

Tipăriturile pentru marketing pot fi adaptate ușor și creativ, astfel încât să crească nivelul de conștientizare a unui brand și, în același timp, fluxurile de venit. Potențialul materialelor printate poate fi exploatat în direcții diferite, de la materiale de promovare în cadrul  evenimentelor și până la activări în campanii. Proiectele complexe de print permit acoperirea unei piețe largi, ajungând la un public țintă consistent și variat, care nu poate fi atins în lumea virtuală. Materialele utilizate în acest scop pot fi flyerele, care implică un cost scăzut, panourile publicitare sau broșurile.

O strategie de marketing amplă, care împletește activitățile din lumea virtuală cu activările din mediul offline va permite unui brand să ajungă la un public semnificativ și să creeze o legătură directă cu acesta. Motivul pentru care tipăriturile încă au succes se datorează faptului că oamenii sunt obișnuiți cu strategiile de promovare clasice, testate de-a lungul timpului; de cealaltă parte, pentru cei care nu sunt atât de familiarizați, intervine elementul de noutate.

Impactul pe care un material printat îl are asupra unui consumator este mai profund decât o reclamă online, prin faptul că acesta activează simțurile la nivel tactil și vizual, dând naștere unei reacții îndelungate. Comparativ, o reclamă pe una dintre rețele de socializare poate crea o impresie, însă doar pentru câteva secunde, cât se găsește pe ecranul gadget-ului, în timp ce un pliant primit la un eveniment va fi păstrat o perioadă mai îndelungată. Astfel, șansele de a fi studiat cresc prin prezența efectivă a acestuia. De aceea, este important ca strategiile de marketing să vizeze atât lumea virtuală, cât și cea reală.

Se spune că serviciile unei afaceri sunt la fel de bune ca strategiile de marketing agreate și implementate, însă independet de impactul pe care printul îl are asupra marketingului, acest instrument, utilizat corect, poate crește notorietatea și venitul unei companii.

Referențe:

http://www.cherrillprint.co.uk/why-is-printing-important-for-business/

https://www.creativeartltd.co.uk/why-is-printing-important/

Sursă foto: https://www.pexels.com/photo/working-in-a-group-6224/

Leave a Comment