Printul oferă companiilor accesul facil la un public larg

noiembrie 15, 2018
by Agenția de Print

Millennials se află în centrul atenției, însă nu sunt singurii consumatori valoroși. Printul oferă oportunitatea companiilor de a se conecta cu un public larg, iar responsabilitatea acestora este de a crea materiale creative și cu impact.

O fotografie spune mai mult decât o mie de cuvinte este o expresie folosită cu recurență datorită impactului puternic pe care îl poate avea asupra percepției umane. În acest context, o imagine imprimată pe un material are chiar un efect dublu asupra privitorului comparativ cu apariția în mediul online. Acestă diferență este explicată prin faptul că tipăritura oferă consumatorului o experiență complexă la nivel senzorial, având capacitatea de a declanșa simțurile și de a-i transmite numeroase emoții.

Materialele tipărite oferă avantajul conexiunii directe dintre un brand și clienții sau prospecții săi, fiind un instrument care vine în completarea eforturilor digitale ale companiilor. În egală măsură, consumatorii, fie că fac parte din generația X, Y sau Z, au o afinitate pentru tipărituri, considerând informațiile prezentate sub această formă mai credibile, în special dacă apar în contexte familiare și dacă sunt realizate creativ. Așadar, printul reprezintă un instrument complementar strategiei online de marketing, în special dacă firma oferă servicii sau produse de larg consum și vizează mai multe categorii de public țintă.

Imaginile sunt, în continuare, o piesă esențială în puzzle-ul advertising-ului

Impact instant: o imagine este procesată de creierul uman în numai 13 milisecunde, potrivit Institutului de Tehnologie din Massachusetts, crescând implicarea utilizatorilor chiar și cu 94%. Așadar, imaginile au puterea de a se conecta instant la nivel emoțional cu o persoană, motiv pentru care, integrarea materialului vizual într-un print reprezintă responsabilitatea fundamentală care contribuie la definirea succesului sau eșecului unei campanii integrate.

Alegerea unui design pentru un print care să trezească interesul, curiozitatea și dorința de a afla mai multe detalii – toate acestea în doar câteva secunde – este o misiune dificilă pentru marketer-ii și designer-ii din întreaga lume. Există însă câteva demersuri care facilitează întreg procesul:

  1. Alegerea imaginii în funcție de scop și regiune

Expunerea demografică este importantă în procesul de selecție prin faptul că o imagine reprezentativă pentru o regiune a țării poate avea un impact scăzut în altă zonă și, de aceea, adaptarea mesajului și a design-ului este esențială. De asemenea, pentru o campanie cu distribuire la scară internațională, trebuie alese conceptele vizuale care au semnificație comună la nivel global, nu regional.

  1. Renunțarea la prozaic în print

Metaforele în imaginile din print au o putere chiar mai mare decât cele cu mesaj direct. Folosirea echilibrului în design și integrarea unei imagini mai puțin literale, va fi evocatoare prin invitația la descifrare și interpretare.

  1. Autenticitate ca valoare fundamentală

Autenticitate ca valoare fundamentală în print este o cerință pe cât de comună, pe atât de necesară. Materialele tipărite, la fel ca orice conținut distribuit în online, trebuie să reflecte fidel identitatea și valorile brandului pe care le transmite. Pornind de la această premisă, imaginile alese pentru materialele tipărite trebuie să le completeze și să le evoce fidel.

  1. Grafica trebuie corelată cu brandul și conceptul campaniei

Compoziția grafică a unui print trebuie să fie puternică, dar, în același timp, să respecte conceptul campaniei și identitatea brandului pentru a menține credibilitatea și a converti rezultatele dorite. În egală măsură, compoziția grafică trebuie adaptată mediilor online, respectiv offline și publicului țintă vizat.

Digitalizarea a creat o nouă oportunitate pentru print, permițând accesul printr-o singură campanie la mai multe categorii de consumatori. Astfel, printul reprezintă un instrument care nu trebuie privit ca un cost suplimentar, ci ca o oportunitate de a completa strategia de promovare online a unui brand puternic.

 

Referințe:

https://www.jeffbullas.com/6-powerful-reasons-why-you-should-include-images-in-your-marketing-infographic/

Leave a Comment