Printul – parte integrantă a strategie omni-channel de marketing

august 13, 2018
by Agenția de Print

Materialele tipărite joacă un rol esențial în obținerea unei rate de succes cât mai crescute ale campaniilor de marketing de tip omni-channel. În cazul acestora, nu se mai discută despre distincția între medii noii și vechi de promovare, ci despre maniera în care toate aceste canale de promovare construiesc călătoria clientului din propria casă până la achiziția de la raft. În marketing, printul reprezintă unul dintre instrumentele esențiale de brand awareness și brand loyalty, precum și de creare a unor relații pe termen lung între consumator și brand.

În acest context, printul se dovedește a fi un ingredient crucial, cu atât mai mult cu cât campaniile devin mai complexe. În SUA, Debora Haskel, VP al departamentului de marketing și comunicare corporativă la IWCO Direct (companie de marketing) vorbește despre faptul că atunci când unul dintre clienții lor a decis să scoată revistele periodice din campania de marketing, vânzările au scăzut semnificativ.

Cererea pentru print crește exponențial

În industria de retail și FMCG, nevoia de materiale printate, fie că vorbim despre reviste, standuri, etichete pentru produse etc., se dovedește a fi din ce în ce mai crescută. Unul dintre motive este acela că rețelele de supermarket-uri sau de magazine de proximitate au tendința de a se extinde, fapt care se traduce în nevoia de volume mai mari.

Un alt motiv face referire la print ca declinare a activității din mediul online. Când un client vede o reducere la un produs în social media, îl va căuta și la raft, iar misiunea magazinului este aceea de a-l ajuta să îl identifice cât mai repede și să îl ajute să facă achiziții complementare.

Mai mult decât un simplu instrument

Numeroase companii dezvoltă un număr semnificativ de canale de marketing, de multe ori mai multe decât au nevoie în realitate. Acesta este unul dintre motivele pentru care mesajele transmise tind să se dilueze sau să se piardă. În acest sens, Winterberry Group a realizat o cercetare care a vizat 100 de profesioniști de top din marketing. Raportul publicat în noiembrie 2016 a arătat faptul că, esența unei strategii de omni-channel marketing este recunoașterea: indivizii trebuie să identifice în mod corect și constant brandul sau produsul, iar companiile au datoria de a studia cu atenție toate datele colectate despre clienți, astfel încât să le poată oferi experiențe pozitive la cumpărături.

Ce urmează? Care sunt tendințele?

Specialiștii în domeniu vorbesc despre client și despre construirea campaniilor de comunicare, de marketing sau de publicitate în jurul dorințelor, nevoilor și, mai ales, așteptărilor. O altă tendință face referire la nevoia specialiștilor de a crea și gestiona campanii relevante și axate pe obiective clare. În felul acesta, utilizând indicatorii potriviți, vor putea avea o serie de date relevante despre consumator și vor putea urmări efectele reale ale campaniei. Aceasta reprezintă una dintre soluțiile prin care brandurile pot crea o conversație relevantă cu publicul lor țintă.

În concluzie, marketerii trebuie să se îndrepte spre companii de print management care au expertiza necesară pentru o campanie omni-channel deoarece este important ca materialele tipărite să fie executate perfect, să fie distribuite la timp, iar provocările care apar pe parcurs să fie gestionate rapid și eficient.

Sursă:

https://www.royle.com/industrynews/printers-find-success-in-omnichannel-marketing-campaigns?rq=print

Sursă foto: Pexels

Leave a Comment