Printul poziționează competitiv brand-urile și scoate din tiparele obișnuite campaniile de marketing

septembrie 26, 2018
by Agenția de Print

În prezent, numeroase companii se concentrează asupra campaniilor de marketing online și eșuează în a accesa beneficiile pe care le oferă o strategie omnichanel. Brandurile care au anticipat valoarea offline-ului într-o lume digitală se bucură de avantaje competitive și mențin vie conversația cu publicul țintă dincolo de desktop, ceea ce face relația să fie mai strânsă.

Pariul pe care l-au făcut în favoarea materialelor scoase de la tipar este câștigat datorită acestor beneficii asigurate la diferite nivelele: de la conturarea experienței de cumpărător, la vizibilitate și atingerea unui public țintă greu de accesat în mediul online. Conceperea și implementarea unei strategii puternice de marketing digital B2B și sau B2C este imperativă, dar, în egală măsură, integrarea materialelor tipărite, atunci când este posibil și unde au sens, poate fi vitală pentru obținerea rezultatelor de care un brand are nevoie.

Prezența analogică pentru multe dintre companii, indiferent de clienți sau industria în care activează, este avantajoasă prin faptul că prezintă resurse valoroase chiar și atunci când  compania nu are activități interactive în online. Cu alte cuvinte, printul poate fi un buffer folosit în perioadele de concepere și organizare a campaniilor de marketing, care asigură prezența constantă a brandului pe piață și păstrează în contact clientul cu brandul preferat.

6 idei de utilizare a printului în campaniile de marketing care pot fi convertite în tipărituri creative și interactive:

  1. Cărțile poștale, cataloagele, broșurile și scrisorile pot fi utilizate pentru a promova oferte direcționate către un public țintă specific, care apreciază acest tip de materiale informative și promoționale;
  2. Magneți, calendare, suport de pixuri ecologice etc reprezintă o excelentă modalitate de interacțiune cu comunitatea. Principalul avantaj este acela că păstrează brandul în contact cu consumatorii pentru o perioadă îndelungată;
  3. Autocolantele continuă să aibă succes, în special dacă o companie prestează servicii sau oferă produse de larg consum;
  4. Felicitările trimise către un public țintă restrâns pot avea un impact semnificat, în special dacă sunt expediate la ocazii speciale pentru clienți, cum ar fi zile de naștere sau onomastice, împreună cu un cadou reprezentativ pentru companie;
  5. Stickerele sunt un mijloc prin care un brand se poate apropia de clienți. Fie că sunt lipite strategic în spații frecventate de aceștia sau înmânate odată cu un produs sau serviciu achiziționat, acestea reprezintă o investiție mică cu un mare impact;
  6. Bannerele constituie o resursă care asigură vizibilitatea brandului. Cu toate acestea, pentru a fi eficiente și pentru a insufla reacția dorită, mesajul acestora trebuie coroborat cu toate activitățile campaniei și să fie explicit pentru a transmite informația corect, chiar și celor care nu au intrat în contact cu celelalte eforturi de marketing ale companiei.

Ce pot face tipăriturile pentru social media?

În era digitală, unde lipsa prezenței pe rețelele sociale înseamnă colaps pentru branduri, printul contribuie la consolidarea imaginii. Printul este cunoscut pentru încrederea și certitudinea pe care o oferă cititorului, dar pe lângă aceasta, el contribuie la transmiterea mesajului și a vocii brandului. O voce interesantă și consecventă îi face curioși pe acei posibili consumatori la care compania nu a reușit să ajungă. Astfel, aceștia vor folosi social media pentru a obține mai multe informații și a se familiariza cu serviciile sau produsele oferite.

Atenție! Printul poate deveni sufocant dacă este utilizat în cantități exagerate. Acesta trebuie integrat în campania de marketing și trebuie să fie complementar acțiunilor din offline, pentru a asigura o campanie unitară și cu sens. Calitatea în detrimentul cantității este cea mai bună strategie în orice campanie de marketing.

 

Sursă foto: Pexels

Leave a Comment