Printul rămâne o sursă credibilă de informare pentru mediul de afaceri

martie 16, 2018
by Agenția de Print

Farhad Manjoo, editorialist pentru Business Day la The New York Times expune, într-un articol recent, avantajele informării din ziare în detrimentul știrilor preluate din mediul online. Acesta realizează o analiză atentă asupra impactului pe care știrile din social media le au asupra calității informațiilor. Experiența recentă, spune jurnalistul, i-a demonstrat faptul că știrile din mediul online se rezumă, cu precădere, la un flux de comentarii nevertebrate, care face mai mult să distorsioneze înțelegerea lumii decât să o lumineze. În această tonalitate pot fi expuse și avantajele printului pentru mediul de business, dar și explicată necesitatea introducerii proiectelor de print în startegia de marketing a unei companii.

Printul continuă să fie fundamentul obiceiurilor de lectură ale oamenilor, iar acest lucru este demonstrat de cercetări realizate de-a lungul timpului. Centrul de Psihologie Experimentală a Consumatorilor a realizat un studiu în acest sens pentru a determina dacă există diferențe în ceea ce privește eficiența mass-media în format fizic și virtual. Potrivit rezultatelor, materialele imprimate creează o experiența reală pe care cititorii o internalizează. Mai mult decât atât, aceeași cercetare explică faptul că printul influențează prelucrarea emoțională mai puternic decât experiența virtuală. În acest fel, informațiile citite vor fi reținute într-un procent mai mare și pentru o perioadă îndelungată.

Fluxul masiv de materiale online nedocumentate are dezavantajul ratei scăzute a verosimilității datorată atât surselor, cât și elocvenței cu care sunt exprimate ideile. Cu toate că există platforme importante ale căror credibilitate nu poate fi contestată, acestea sunt în număr redus. Aplicabilitatea în mediul de business poate fi explicată prin faptul că organizațiile, indiferent de mărime, au nevoie să creeze contexte de interacțiune cu clienții și prospecții lor. Dacă în mediul online, majoritatea firmelor dezvoltă o formă de comunicare, independent de platforma sau rețelele sociale folosite, în mediul offline această practică s-a diminuat. Astfel, pentru acele companii care aleg să își promoveze activitatea și în offline, oportunitățile pot fi mai mari.

Tipuri de printuri în care o companie este recomandat să investească

     1. Propria revistă

Investiția într-o revistă a companiei oferă oportunități valoroase de promovare și influențează pozitiv relația de business cu toate categoriile de parteneri de interes. Mai mult decât atât, printul va fi un element diferențiator în relația cu competitorii, poziționând compania în top. Un exemplu în acest sens poate fi o companie de transport a căror autocare sau autobuze pot fi aprovizionate cu reviste. În acest fel, călătorii vor putea citi articole interesante despre companie și industrie, în drum spre destinație.

     2. Publicații de specialitate

Publicațiile de specialitate continuă să fie tipărite la cererea publicului țintă, întrucât reprezintă o sursă de informare avizată și pertinentă. Acest tip de revistă are un target extrem de nișat, bine informat și interesat de subiecte specifice dintr-o anumită industrie. Astfel, investiția într-un articol sau interviu care să fie inserat oferă endorsement și sustenabilitate companiei.

În concluzie, creșterea numărului de utilizatori digitali asigură puterea de a eficientiza mediile de imprimare și de a intra în contact cu un public țintă specific. Astfel, consumatorii și producătorii au posibilitatea de a alege canalele de informare dorite pentru a obține rezultatul scontat.

Referințe:
https://www.nytimes.com/2018/03/07/technology/two-months-news-newspapers.html?smid=fb-share

http://www.millwardbrown.com/docs/default-source/insight-documents/case-studies/MillwardBrown_CaseStudy_Neuroscience.pdf

Sursă foto:

https://www.pexels.com/photo/close-of-magazines-mug-and-phone-on-a-couch-6666/

Leave a Comment