Printul revine în atenția companiilor cu ocazia sărbătorilor de iarnă

noiembrie 21, 2018
by Agenția de Print

Sezonul rece a sosit, rafturile din magazine sunt încărcate cu decorațiuni, newsfeed-ul este bogat în oferte, iar orașul este pregătit pentru venirea Crăciunului.

 

Spiritul sărbătorilor a luat cu asalt mediul online și offline, iar parte din atmosferă este asigurată de retailerii care implementează strategii de marketing complexe care să le susțină activitatea. În această perioadă, industria de retail și FMCG este mai dinamică decât oricând, brandurile intrând în competiție acerbă pentru câștigarea atenției consumatorilor. Dacă în unul dintre articolele precedente am discutat despre folosirea printului pentru a ieși în evidență în perioada Sărbătorilor de Crăciun, de data aceasta venim în completare cu un studiu de caz recent și câteva exemple concrete care să ofere companiilor un plus de relevanță în perioada sărbătorilor de iarnă.

 

Călătoria unui consumator de pe platforma online până la raftul din magazin și invers este inițiată de oferte și promoții dintre cele mai atrăgătoare pe care brandurile le lansează cu prilejul sărbătorilor. În prezent, mediul de business este extrem de competitiv, motiv pentru care tot mai multe companii dezvoltă strategii unice și creative pentru a ieși în evidență și pentru a trezi interesul clienților și prospecților. În egală măsură, cu ocazia venirii sărbătorilor de Crăciun, câteva dintre companii implementează strategii curajoase, ieșind din tiparul cu care și-au obișnuit clienții pentru a se asigura de faptul că, în zgomotul creat de celelalte branduri, mesajul lor este auzit de către consumatori și că acțiunile lor creează acel buzz pe care și-l doresc.

 

Anul acesta, în lumina reflectoarele este gigantul Amazon care, pentru prima dată – potrivit CNBC, a trimis, odată cu venirea lunii noiembrie, un catalog cu jucării de vacanță către milioane de cutii poștale. Catalogul este numit „O sărbătoare a jocului” și cuprinde 70 de pagini ale „preferințelor Amazonului pentru fiecare copil, tânăr și adolescent”.  Brandul a facilitat achiziția prin coduri QR, astfel încât cumpărătorii pot folosi aplicația companiei pentru a introduce în coșul de cumpărături produsul dorit și a căuta recomandări de jucării similare.

Strategia de print marketing implementată în perioada sărbătorilor de iarnă este o abordare agresivă, menită să atragă atenția fanilor Amazon, dar și a posibililor noi clienți. Această măsură este completată de transportul gratuit oferit tuturor cumpărătorilor, fără o sumă minimă de achiziție, astfel încât destinatarii catalogului să fie înclinați să achiziționez produsele din gama gigantului. În ceea ce privește competiția, măsura a fost luată și pentru a atrage cumpărătorii companiei rivale, Toys R Us – brand de jucării din SUA. Eforturile de a lărgi portofoliul de clienți se observă și la alte companii mari, precum Walmart și Target, 2 branduri cunoscute în Statele Unite  care au implementat campanii de lărgire a ofertei de produse pentru a atrage cât mai mulți clienți.

 

Ciclicitatea procesului de cumpărare se observă cu precădere în această perioadă a anului, iar cu cât mediile digitale necesită o investiție mai mare pentru obținerea de rezultate notabile, agențiile propun strategii alternative mai ieftine, cu un impact mai mare. Astfel, brandurile revin la forma clasică de promovare, printul fiind din ce în ce mai utilizat pentru a ajunge la un public țintă specific.

Așadar, implementate strategic și sub o formă creativă, simplă și accesibilă, strategiile de print marketing creează pentru companiile care le folosesc acel ecou care le aduce în centrul atenției, într-o piață hiper aglomerată. Bineînțeles, activitățile din mediul offline trebuie coroborate cu acțiunile din online pentru a păstra o imagine unitară a brandului și pentru a obține rezultatele dorite.

 

Referințe:

https://www.vox.com/the-goods/2018/11/7/18073356/amazon-holiday-shopping-mailers

Leave a Comment