Printul sfidează preconizările și face pact cu era digitală

noiembrie 24, 2017
by Agenția de Print

Industria printului este una dintre cele mai mari de pe piață globală și contribuie semnificativ la creșterea economică națională și internațională. În ultimii zece ani, marketing-ul digital a devenit o componentă din ce în ce mai puternică pe piața globală și, cu toate că circumstanțele ar fi putut influența negativ tipăritul, industria a cunoscut o cerere în creștere. Evoluția s-a datorat adaptării la cerințele clienților și alinierii tehnologice cu era digitală, bucurându-se, astfel, de o renaștere a ratelor de conversie. În prezent, utilizatorii sunt din ce în ce mai sufocați de formele de promovare online, astfel încât imprimarea a devenit cu 43% mai puțin agasantă decât promovarea online. Așadar, tipografiile au sfidat predilecțiile generale, întâlnind o creștere între 3-5 procente, potrivit Forbes .

Industria printului a răspuns preocupării de natură ecologică, astfel încât tot mai multe tipografii folosesc materiale eco-friendly, care să aibă un impact minim asupra mediului. În acest sens, se fac investiții semnificative în aplicarea surselor regenerabile de energie și în reciclare. Cu alte cuvinte, industria tipografică nu este numai ecologică, ci este una dintre cele mai durabile și adaptate industrii. Un exemplu în acest sens este apariția broker-ului de print care dă valoare adăugată proiectelor pe care le gestionează prin oferirea celei mai bune soluții pentru nevoile clientului și prin asigurarea unui print management la cele mai înalte standarde.

Relevanța industriei se menține prin adăugarea unor servicii noi, dar și prin apariția unei ramuri precum cea a broker-ului de print. Astfel, cerințele erei moderne sunt întâmpinate cu ajutorul tehnologiei și a actualizării constante a mediului de lucru. Îmbunătățirile în materie de producție, ambalare și dezvoltarea soluțiilor tipografice acordă tipografiilor posibilitatea de  a răspunde cerințelor variate:

  1. Serviciile web to print asigură eficiența prin faptul că design-ul odată agreat pe o platformă online poate fi trimis oriunde în lume pentru a putea fi materializat.
  2. Serviciile de imprimare la cerere permit organizațiilor să comande resursele de imprimare într-un mod fragmentat.
  3. Serviciile de distribuție a conținutului digital au la bază platforme special create pentru a permite clienților să ofere feedback în timp real, iar tipografiilor să retușeze materialul pe baza sugestiilor.

În România, impactatul nu a fost unul puternic și nu există un transfer masiv către tipărirea digitală. Cu toate că noile servicii digitalizate vin în ajutorul clienților care au nevoie de soluții de print, numeroase companii solicită suportul broker-ului de print. Beneficiului colaborării se datorează faptului că acesta asistă pe tot parcursul procesului de producție și furnizează materialul final în conformitate cu cerințele clientului. Cererea se datorează faptului că un broker de print dispune de toate resursele necesare pentru a asigura realizarea și distribuirea cu succes a print-urilor. În acest fel, acesta poate asigura servicii integrate precum: consulață și suport, soluții personalizate, print managent, design și DTP, distribuția și depozitarea materialelor tipărite.

Succesul actual al industriei de print se datorează combinării noilor tehnologii cu vechile modalități de promovare, rezultând în materiale de print care răspund atât așteptărilor beneficiarilor, cât și cerințelor clienților. Cu toate că se pune din ce în ce mai mult accentul pe tehnologizare și digitalizare, evoluția constantă și actualizarea proceselor vor asigura continuitate industriei print-ului, urmând traseul ascendent început.

 

Referințe:

http://www.printisbig.com/

https://www.forbes.com/sites/sageworks/2015/01/25/financial-analysis-of-print-industry/2/#3c594b663b66

 

Leave a Comment