Printul și digitalul interconectate în designul de produs

decembrie 11, 2018
by Agenția de Print

Amploarea pe care mediul online a luat-o în ultimii ani nu poate fi contestată, fiind un instrument de promovare ofertant și extrem de accesibil. Cu toate că digitalul a devenit o parte atât de importantă din viața cotidiană, atunci când achiziționează, românii simt în continuare nevoia de a intra în contact direct cu produsul, motiv pentru care acesta trebuie să fie cât mai vizibil. De aceea, companiile care produc și comericializează bunuri și produse de larg consum aleg să comunice atât prin intermediul platformelor online, cât și prin intermediul printului.

La nivel vizual, design-ul pentru tipar și cel pentru mediul online au elemente comune, dar și aspecte care le diferențiază, făcând facilă comunicarea cu diferitele segmente de consumatori. Două diferențe semnificative ale design-ului de tipărire față de web sunt modalitatea de utilizare și relația directă pe care clientul o are cu produsul.

Elementul care aduce plus valoare unui produs expus în fața unui prospect este povestea prezentată consumatorului, respectiv procesul prin care produsul a fost conceput, finisat și pregătit pentru raft.

Chiar dacă în ultima vreme au apărut revistele digitale care prezintă cu acuratețe informațiile tipărite, diferența este realizată prin linii subțiri dar clare, care ajută un brand să se apropie cât mai mult de consumatorul său. Cu alte cuvinte, un pliant sau o revistă oferă o experiență diferită față de gadget-uri și de aceea, este important ca o campanie de marketing să includă ambele medii pentru a construi o strategie complexă și eficientă.

Tot de la gadget-uri și mediul online au fost concepute diferite aplicații și butoane interactive care deseori duc la acțiunea utilizatorilor, dar ce se întâmplă atunci când ceva nu funcționează așa cum trebuie? Un nou utilizator este doar la un click distanță, dar și pierderea acestuia este tot atât de aproape. De acest aspect trebuie să țină cont cei care se îndreaptă către mediul digital în detrimentul tiparului. În această situație, tiparul câștigă teren și de cele mai multe ori oamenii îi rămân fideli. Astfel, de la natura tactilă, la textură, respectiv imprimare, la greutatea produsului din mâinile utilizatorului și până la mirosul specific sau culoarea materialului, toate acestea compun experiența unică a consumatorului la raft.

Print-ul mai eficient decât digital-ul? Dar costurile?

În ceea ce privește un produs tipărit, costurile pot să difere în funcție de scopul și de durata campaniei. Un dezavantaj al printului este faptul că schimbările după tipărire la nivel de design reprezintă costuri suplimentare, comparativ cu mediul digital. În egală măsură, parteneriatul cu un integrator de print asigură tipărirea corectă a materialelor și distribuția acestora la timp.

Companiile ar trebui să utilizeze digitalul sau printul?

Cele două medii sunt complementare, ceea ce face ca acele companii care le integrează în campaniile de marketing să obțină un procent de conversie mare, comparativ cu brandurile care aleg doar unul dintre medii, adresându-se unui public mult mai restrâns. Astfel, printul sfidează preconizările și face pact cu era digitală, completând eforturile agențiilor digitale.

Leave a Comment