Printul și digitalul – un parteneriat de durată

ianuarie 15, 2019
by Agenția de Print

În advertising, PR sau event planning, printul a fost și este în continuare folosit pentru caracteristicile sale unice care vin în completarea eforturilor din online. Dacă în trecut, tipăriturile erau cea mai utilizată formă de comunicare a unui brand, în prezent, digitalul a preluat rolul principal, fiind secundat de materialele printate. Așadar, digitalul și tiparul se interconectează pentru a oferi experiențe unice publicului țintă și pentru a comunica la cât mai multe nivele.

Interconectarea printului cu mediul online – un parteneriat de durată

Adaptarea printului la cerințele pieței a dus la dezvoltarea industriei și la descoperirea unor noi modalități de utilizare, care au completat eforturile din mediul digital. Cu toate că tehnologia și evoluția digitală permit unui brand să comunice prin intermediul celor mai creative și interactive modalități, industria de advertising continuă că revină la materiale tipărite datorită unei caracteristici pe care digitalul nu îl poate oferi: conexiunea directă între brand și fiecare consumator în parte.

Materialele tipărite nu pierd în fața digitalului

Industria printului și-a schimbat statutul de la furnizor de pliante și flyere, la mijloc de comunicare care transmite emoții, care conectează la nivel tactil și olfactiv un brand cu publicul țintă, care trezește curiozitatea și creează efectul Wow. Un  exemplu de campanie integrată care a reușit să interconecteze cu succes cele două medii și să creeze efectul Wow este,„The Protection Ad„, de la Nivea. Această campanie a vizat familiile care merg la plajă în Brazilia. Brandul a oferit o soluție de protecție a copiilor pe plajele aglomerate, dincolo de misiune sa obișnuită.

Plasată în exemplarele unei reviste, brandul a introdus o bandă de hârtie care se transforma într-o brățară pentru copii.

Fabricate dintr-un material rezistent la umiditate și reutilizabil, brățările erau sincronizate cu o aplicație care le permitea părinților să monitorizeze cu ușurință mișcările copiilor și să primească notificări în cazul în care copiii se îndepărtau prea mult.

Obiectivul campaniei s-a centrat în jurul aplicației și a utilizării creative a un material tipărit din revistele citite de mame pe parcursul timpului petrecut la plajă. Astfel, acestă campanie de la Nivea a reușit cu succes să combine tehnologia cu mediile tradiționale pentru a veni în ajutorul părinților, consolidând în același timp, atributul principal al produsului: protecția. Drept urmare, campania „The Protection Ad” a demonstrat impactul pe care printul îl poate avea asupra unui public țintă clar și eficiența cu care se poate transmite un mesaj. În egală măsură, cele două medii au reușit să comunice simplu, concis și clar, păstrându-și, în egală măsură, promisiunea de a oferi protecție.

În concluzie, utilizarea printului în campanii ajută brand-urile să comunice mult mai ușor către anumite publicuri țintă și unde mediul online nu poate ajunge. Pornind de la soluții și până la strategia de implementare, un integrator de print livrează soluții personalizate de print și rezultate pentru proiectele ambițioase.

Leave a Comment