Retenția clienților cu ajutorul strategiilor de print management

noiembrie 29, 2018
by Agenția de Print

În ultimii ani, marketing-ul digital a devenit o componentă din ce în ce mai puternică de promovare la nivel internațional. Acest lucru s-a datorat nevoii de adaptare la cerințele publicului țintă și de aliniere tehnologică la era digitală, bucurându-se, astfel, de recuperarea ratelor de conversie ale prospecților în clienți. În prezent, utilizatorii sunt din ce în ce mai sufocați de formele de promovare online, astfel încât imprimarea a devenit cu 43% mai puțin agasantă decât promovarea online.

O serie de specialiști în domeniu susțin faptul că, ulterior procesului de conversie, retenția acestora reprezintă o provocare pentru departamentele de marketing ale companiilor. Studiile arată faptul că o companie are nevoie de un procent de 25% de clienți noi în fiecare an, însă are nevoie de cel puțin 50% rată de retenție deoarece aducerea unui client nou în portofoliu necesită un buget de cinci ori mai mare decât cel alocat strategiei de retenție. În egală măsură, este important să acordăm atenție următoarelor statistici:

  1. 68% dintre clienții unei companii aleg să nu mai cumpere deoarece consideră că brandul nu le oferă suficientă atenție
  2. O rată de retenție de 5% poate crește profitul cu până la 75%
  3. Achizițiile repetate din partea clienților sunt cu 33% mai mari ca valoare decât a clienților noi
  4. 80% dintre companiile care au participat la studiu apreciază faptul că oferă clienților o experiență plăcută în momentul achiziției, însă doar 8% dintre clienții lor sunt de acord cu acest lucru.

Prin urmare, aplicarea unei strategii coerente de retenție a clienților este absolut necesară pentru o companie care are drept obiectiv dezvoltarea sustenabilă. Activitățile de marketing sau de comunicare care integrează materiale tipărite au rolul de a susține retenția clienților, împreună cu alte acțiuni, precum, aplicarea unor discount-uri speciale, acordarea unor cadouri sau bonusuri consistente o dată pe an etc.

Așadar, strategiile de print management dedicate creșterii ratei de retenție se referă la:

  1. Programele de loializare prin intermediul cardurilor speciale în care se pot aduna puncte, procent aplicat ca discount sau chiar o sumă de bani. Cardurile pot fi tipărite pe un carton special sau o hârtie premium, pot fi imprimate cu numele clientului alături de sintagma „client premium” sau „VIP”, care să îi ofere persoanei respective un statut special și privilegii deosebite.
  2. Printarea unor cataloage speciale, create pe baza obiceiurilor de achiziție ale celor mai loiali clienți și expedierea lor prin curierat împreună cu un mic dar reflectă aprecierea brandului pentru fidelitatea clientului.
  3. Trimiterea unor scrisori scurte de mulțumire care să aibă semnătura directorului general al companiei alături de o adresare personală, folosind o tonalitate caldă – toate acestea vor crea un puternic impact emoțional asupra destinatarului și va constitui subiect de conversație în cercul său de prieteni.

În concluzie, o campanie de client retention cu ajutorul serviciilor de print management reprezintă opțiunea ideală deoarece are rolul de a ajuta managerii în efortul lor de eficientizare a întregului aparat operațional și de fidelizare a clienților

Leave a Comment