Rolul materialelor printate în native advertising

octombrie 4, 2018
by Agenția de Print

În campaniile de marketing, specialiștii în domeniu optează tot mai des pentru native advertising, datorită studiilor care îi demonstrează capacitatea de a atrage atenția utilizatorului de două ori mai eficient decât publicitatea tradițională. Conform rezultatelor generate de softurile de eyetraking, atenția unei persoane se îndreaptă spre textul reclamei native decât spre titlul unui anumit articol, indiferent de poziția sa pe ecran.

Potrivit lui Danny Wong de la Shareaholic, 70 % dintre cititorii unui website de știri sau a unei reviste își doresc să afle despre produse și servicii care i-ar putea interesa prin intermediul conținutului și nu printr-o reclamă tradițională.

În ceea ce privește publicitatea online și tipărită, există o serie de elemente pe care directorii de marketing ar trebui să le integreze atunci când includ în campania lor strategii de native advertising.

  1. Titluri mai lungi

Marketerii au analizat datele obținute în urma numeroaselor cercetări și au ajuns la concluzia că titlurile mai lungi stârnesc un interes crescut din partea cititorilor, în comparație cu unul format doar din trei sau patru cuvinte. Așadar, cu cât titlul este mai atrăgător și conține cel puțin un verb, cu atât cititorul va fi mai înclinat să parcurgă întregul articol.

  1. Titluri descriptive

Se pare că un titlu care rezumă ideea articolului și care se aliniază cu valorile brandului stârnește mai mult interes din partea cititorului. Mai mult decât atât, specialiștii susțin faptul că acestea pot genera diverse legături în mintea acestuia, construind o percepție favorabilă brandului.

  1. Informații utile

Atunci când o persoană deschide o revistă, indiferent de conținutul prezentat, se așteaptă să găsească informațiile de care are nevoie. Prin urmare, trebuie inclus conținutul anunțat de titlu și inserate, într-o manieră firească, câteva paragrafe despre produsul sau serviciul promovat.

  1. Dimensiunea locală

Companiile care intenționează să includă native advertising în strategiile integrate de marketing trebuie să le testeze în comunitatea în care își desfășoară activitatea, înainte de a derula o campanie la nivel național. Astfel, un brand de pantofi din Alba Iulia poate să utilizeze publicațiile din oraș sau din regiune pentru a verifica interesul publicului țintă pentru conținutul creat special. Ulterior, dacă în urma unui mic studiu, rezultatele arată că obiectivele au fost îndeplinite, atunci campania se poate desfășura la nivel național. Dacă rezultatele nu reflectă obiectivele, conținutul și strategia trebuie regândite.

  1. Unitate în print și în online

Un număr semnificativ de branduri preferă printul datorită prestigiului unor publicații, a faptului că pot oferi cititorilor o experiență completă a lecturii, de la cea tactilă până la cea intelectuală. Cu toate acestea, campania de native advertising din offline trebuie să fie declinată și în mediul online pentru ca brandul să își construiască o imagine omogenă și să le ofere posibilitatea celor care preferă mediul online să ia contact cu o parte din conținutul creat deja.

În concluzie, pentru a crea o campanie cu impact, specialiștii în marketing au nevoie de native advertising și, mai ales, de un conținut relevant pentru audiență, scris dintr-o perspectivă creativă, care să îi ofere toate informațiile pe care se așteaptă să le găsească atunci când deschide revista.

Leave a Comment