Schimbări la 180° în industria printului

ianuarie 31, 2019
by Agenția de Print

Printul ia noi proporții în 2019 și continuă să se adapteze la evoluția tehnologică și la cerințele consumatorilor.   

Materialele tipărite sunt una dintre piesele din marele puzzle al unei campanii de promovare vizibile, la care agențiile de publicitate continuă să apeleze datorită avantajelor pe care le prezintă și a dialogului cu consumatorii pe care îl facilitează. În egală măsură, creativitatea în industria printului reprezintă elementul care diferențiază un proiect de print cu ecou de celelalte campanii de print marketing.

O companie de print management funcționează precum un sistem complex care gestionează eficient și optimizează procesele de imprimare prin intermediul parteneriatelor pe care le are cu tipografii specializate. În egală măsură, un integrator de print va reuși mereu să dezvolte o strategie complexă și relevantă pentru client și piață, elaborând soluții personalizate pentru fiecare dintre nevoile acestora.

Companiile de print management și tipografiile fac front comun în 2019 pentru a răspunde așteptărilor complexe ale consumatorilor și clienților. Anul acesta trendurile sunt direcționate către întrepătrunderea lumii digitale cu tehnicile clasice ale industriei printului, acțiune care se dezvoltă următoarele direcții:

            Optimizare cu ajutorul automatizării

Automatizarea reprezintă o regula în 2019 pentru tipografii și pentru integratorii de print, iar acest lucru se datorează dorinței de a mări rentabilitatea investiției prin creșterea productivității. Acest trend va permite concentrarea pe proiecte complexe și creative, dar și pe controlul calității, acțiuni care se vor concretiza în materiale relevante pentru consumatori și în setarea unor noi standarde pentru industriile creative. În egală măsură, automatizarea va permite simplificarea fluxului de lucru și reorientarea atenției asupra dezvoltării de proiecte creative.

            Optimizare cu ajutorul bazelor de date și a statisticilor

Personalizarea este trendul care se conturează puternic în 2019 și care dictează acțiunile multor industrii, printre care și cea a printului. În susținerea personalizării dialogului și relației cu clienții, un rol extrem de important îl joacă bazele de date și statisticile. Compilate, bazele de date și insight-urile digitale vor fi cheia în crearea unui ciclu de creștere susținut pentru companiile care le folosesc. De asemenea, acest mix permite o mai mare personalizare a produselor de imprimare digitală și reprezintă o resursă extinsă pentru marketing.

            Optimizare prin colaborare

Colaborarea și perfecționarea USP-ului constituie în 2019 focusul companiilor care activează în industria printului. Complementar dorinței de a dezvolta materiale calitative, tipografiile și integratorii de print vor acorda o mai mare atenție serviciilor la care excelează pentru a le îmbunătăți, fapt care va duce la proiecte realizate cu ajutorul mai multor specialiști, din companii cu servicii complementare. Așadar, se va renunța la competitivitate în favoarea colaborării și a găsirii celor mai bune soluții pentru implementarea proiectelor de print care să răspundă nevoii de fresh a clienților și consumatorilor.

Cele 3 trenduri pavează un an interesant pentru industriile creative și, implicit, pentru print. În 2019 se pune, așadar, accentul pe optimizare cu scopul dezvoltării proiectelor de print creative, materialelor de calitate și tipăriturilor personalizate, toate pentru a păstra relevanța companiilor pe piață, dar și pentru a menține deschis dialogul dintre branduri și comunitățile formate. Trendurile din print continuă să vină în completarea mesajelor online, prin faptul că asigură credibilitate, creează sau conturează relație cu consumatorul și modelează percepții.

Leave a Comment