Stop promovării clasice! Printul este reinventat și ține pasul cu dinamica mediului digital

ianuarie 9, 2019
by Agenția de Print

Pe fondul dezvoltării rapide a comunicării digitale, printul este în continuare un instrument ofertant, în special dacă respectă o condiție: să fie parte dintr-o poveste care se amplifică mai departe în online. Printul a depășit condiția de mediu static și a reușit să își asume cu rapiditate un rol în dinamica mediului de promovare actual, oferind originalitate și vizibilitate brandurilor. Mai mult decât atât, acesta face demonstrații de forță pentru companiile care investesc în comunicare offline și se preocupă de relația pe care o au cu consumatorii.

 

Studii de caz: 

1. Materialele clasice de print s-au adaptat constant pentru a ține pasul cu expectanțele clienților, iar evoluția tehnologică a influențat semnificativ procesul de schimbare și îmbunătățire. Tipăriturile au devenit un element necesar într-o campanie, în special dacă vizează produse de larg consum, deoarece hârtia asigură valoare întregului proiect și îl apropie de publicul țintă. Un exemplu în acest sens este campania “Happiness Saigon’s UNICEF #NoFilter” din 2014, a cărui subiect a fost poluarea apei care afecta sănătatea copiilor din zonele învecinate.

Pentru a arăta impactul negativ asupra sănătății s-au folosit fotografii cu copiii care locuiau în aria afectată. Developarea acestora s-a realizat folosind apa din râurile poluate, iar rezultatele au șocat prin gradul ridicat al deteriorării pozelor. Indiferent de calitatea sau grosimea hârtiei, acest proiect a demonstrat printr-o modalitate inedită, efectele negative pe care le are apa poluată din râuri asupra sănătății copiilor. Imaginile au fost folosite pentru o campanie de print, a cărei scop a fost acela de a ridica nivelul de conștientizarea asupra unei probleme grave.

 

2. Printul are capacitatea de a aduce oamenii mai aproape, fiind un mijloc prin care aceștia împărtășesc momente din viața lor sau evenimente importante de business. În egală măsură, acesta poate fi un instrument prin care un mesaj este comunicat într-o modalitate informală. Compania producătoare de bere din Copenhaga, Carlsberg a oferit un bun exemplu în acest sens și ne-a arătat cât de utilă este hârtia chiar și în momentele în care te aștepți cel mai puțin. Astfel, mediile online și offline și-au unit forțele pentru a deschide o sticlă de bere, realizându-se astfel o campanie unică prin nonconformismul adoptat.

 

3. În 2018, americanul Noah MacMillan, având drept inspirație Cupa Mondială de Fotbal, a creat un proiect special format din adevărate opere de artă dedicate celor 32 de națiuni prezente. Acesta a încercat să transpună energia și culorile țărilor  într-o serie de ilustrații – World Cup Papercuts, având drept muză fotbalul. Noah MacMillan a experimentat combinarea mai multor tipuri de imagini tipărite de colaj cu desene de linie suprapuse, iar rezultatul a fost expus într-o expoziție inedită. Prin acest concept, frumusețea este reinterpretată, iar mesajul este transmis simplu.

 

Cele 3 studii de caz dezbătute subliniază doar câteva modalități prin care materialele tipărite pot transmite un mesaj clar și original către publicul țintă. În funcție de conceptul campaniei și de obiectivele acesteia, printul vine în ajutorul creativilor, în încercarea de a comunica deschis și sincer.

Leave a Comment