Tendințele industriei de packaging – cum va face față printul trendurilor din 2020?

noiembrie 13, 2019
by Agenția de Print

Industria de packaging va înregistra creșteri considerabile în anii care urmează, acest lucru datorându-se și dinamicii extrem de mari pe care o are mediul de business. Globalizarea favorizează evoluția companiilor la nivel internațional, iar acest lucru înseamnă o competiție tot mai strânsă între un număr extrem de ridicat de produse.

În acest context, industria packagingului nu reprezintă doar o formă neutră a modului în care produsele sunt ambalate, ci devine un element diferențiator. Modul în care produsele sunt ambalate constituie o parte a identității de brand, motiv pentru care companiile aleg să colaboreze cu specialiști din industria printului pentru a găsi și implementa modele originale și aproape de valorile lor, astfel încât să rămână credibili pe piață și aproape de comunitatea construită în timp.

Se pot deja observa anumite tendințe pe care industria de packaging le-a dezvoltat în ultima perioadă și care se vor menține și în 2020.

  1. Ambalarea în carton ondulat – consumatorii preferă tot mai mult cumpărăturile online, iar acest trend generează o nouă nevoie: găsirea de soluții pentru ambalarea produselor fără un impact mare asupra mediului și a resurselor naturale. Tendința de înlocuire a plasticului ca element de packaging este tot mai accentuată, fie că vorbim despre comerțul online, industria FMCG sau despre punctele de vânzare. Cartonul ondulat este reciclabil, ceea ce îl face o opțiune tot mai adoptată de către branduri.
  2. Smart packaging – dezvoltarea tehnologică are impact și asupra modului în care produsele sunt ambalate, iar 2 dintre cele mai utilizate strategii sunt ambalajele cu elemente de realitate augmentată sau etichetele al căror șablon este stocat în cloud. Aceste inovații ajută brandurile să devină interactive și să implementeze elemente de storytelling cu ajutorul cărora clienții se vor simți mai apropiați de brand.
  3. Alegerea materialelor 100% reciclabile – sustenabilitatea ocupă în ultimii ani un loc extrem de important în mentalul consumatorilor, dar și al companiilor. Cumpărătorii le cer companiilor să aibă standarde mult mai mari în ceea ce privește modul în care își ambalează produsele, în special reducerea cantității de plastic. De aceea, tot mai multe branduri aleg să creeze elemente de packaging din materiale reciclate, care, la rândul lor, pot fi reutilizate.
  4. Packaging minimalist – packaging-ul este un element esențial al unui produs, având capacitatea de a atrage noi consumatori. O estetică minimalistă va influența și în 2020 strategia companiilor de promovare. Acest tip de estetică va fi completat de tehnici decorative precum gravuri, ștanțări, serigrafii sau procese de metalizare, care vor da unicitate brandurilor și care le vor diferenția în mintea consumatorilor.
  5. Packaging biodegradabil – tot mai multe companii la nivel global adoptă elemente de packaging degradabile pentru a reduce considerabil impactul negativ asupra mediului. Plasticul devine o problemă tot mai accentuată, iar aceste modalități inovative de a ambala sau împacheta produsele oferă soluții unei probleme presante.

Packagingul este un factor relevant în creșterea preconizată pentru industria tipografică din următorii ani. În viitor, accentul va fi și mai accentuat pe folosirea materialelor care nu dăunează mediului și care protejează natura. De aceea, companiile care adoptă din timp o atitudine responsabilă față de mediul înconjurător vor avea un start competitiv pe piață.

Leave a Comment