Tipărirea cărților de vizită este în continuare relevantă pentru mediul de business

iulie 26, 2018
by Agenția de Print

De la vechile forme de tipărire din perioada Chinei Antice, la presa inventată de Johannes Gutenberg și până la digitalizarea tipografică de astăzi, printul a făcut posibilă scrierea și înțelegerea istoriei omenirii, permițându-ne astăzi să facem călătorii în trecut. În egală măsură, printul a reprezentat o sursă primară pentru evoluția socială, facilitând prosperitatea în business. Una dintre aceste importante modalități prin care tipărirea a ajutat mediul de business, au fost cărțile de vizită utilizate de antreprenori și oameni de afaceri în ultimele 6 secole.

Origini   

Cu toate că originea nu este cunoscută cu certitudine, se consideră faptul că obiceiul de a lăsa o carte de vizită a apărut în China, în secolul al XV-lea. Inițial, acestea nu au fost folosite cu scopuri comerciale, ci pentru a anunța intenția de a discuta cu o persoană. Cărțile de vizită erau utilizate de membri de elită ai societății atunci când doreau să discute cu o cunoștință care era absentă, lăsând o notă prin care anunțau scopul vizitei și numele.

În secolul XVI, acest obicei a reapărut sau a fost reinventat în Franța, timp în care, în Marea Britanie, cărțile de vizită au intrat în mediul de business, fiind folosite de proprietarii de afaceri pentru a se prezenta. Acestea erau cunoscute sub numele de „carduri comerciale”.

Cartea de vizită modernă

Forma actuală a cărților de vizită a fost implementată în leagănul capitalismului modern, în Anglia secolului al XIX –lea, odată cu apariția tipografiei standard care a făcut posibil ca întreprinzătorii să le comande pentru a le împărți persoanelor pe care le întâlneau. Aceștia își doreau să le împartă cât mai multor prospecți pentru a face afacerea cunoscută.

Secolul XXI – relevanța cărții de vizită

Odată cu apariția erei digitale și a proliferării smartphone-urilor, scepticismul cu privire la eficiența cărților de vizită a crescut. Contrar părerii generale, acestea reprezintă una dintre piesele care leagă un prospect de companie, fiind, în continuare, o soluție recomandată pentru concentrarea eforturilor de marketing. În contexte oficiale, de networking, cărțile de vizită rămân importante, relevante și necesare, întrucât facilitează follow-up-ul, încurajează conversația și păstrează vie amintirea în memoria prospectului. Așadar, cartea de vizită este unul dintre cele mai valoroase instrumente pe care un antreprenor le are la dispoziție.

Datorită distribuției și prezenței în masă, este esențial ca aceasta să iasă în evidență și să reprezinte fidel compania și purtătorul său. În egală măsură, o carte de vizită este în continuare relevată întrucât:

  1. Permite conectarea facilă cu destinatarul
  2. Conturează identitatea brandului unei companii
  3. Acționează precum un declanșator mental
  4. Oferă legitimitate unui business
  5. Crește șansele de referință
  6. Facilitează schimbul de informații
  7. Creează un impact puternic
  8. Amplifică prima impresie

Pentru a asigura îndeplinirea celor 8 puncte, o carte de vizită trebuie analizată din mai multe aspecte:

  • Dimensiune
  • Calitatea hârtiei
  • Cerneala utilizată
  • Culoarea brandului
  • Design-ul mesajului
  • Mărimea fontului
  • Informațiile de contact
  • Logo-ul companiei
  • Designul

Companiile de succes din industriile competitive utilizează eficient instrumentele pe care le au la dispoziție atât în mediul online, cât și offline. Mai mult decât atât, întrucât cele două medii pot fi utilizate complementar, brandurile care acționează pe ambele planuri se bucură de vizibilitate și de un impact mai mare, comparativ cu cele care se bazează exclusiv pe un canal.

Concluzie                                                                                             

De la începuturile sale și până în prezent, cartea de vizită a devenit o parte integrantă a scenei de business, prin faptul că reușește mereu să creeze un context favorabil. Renunțarea la aceasta va reprezenta o greșeală, la fel cum tipărirea necorespunzătoare va fi un dezavantaj pentru companie.

Leave a Comment