Tipăriturile, fundamentale în campaniile de marketing din 2019

decembrie 5, 2018
by Agenția de Print

PwC a chestionat anual, începând cu 2010, mii de consumatori din întreaga lume pentru a le urmări comportamentul. Rezultatele cercetării au demonstrat faptul că încrederea și optimismul unui client față de un produs sau servicii este în creștere atunci când strategiile de marketing integrate sunt eficient implementate. Astfel, disponibilitatea sa pentru achiziții este mai mare, acesta investind mai mult în brand-urile în care are încredere.

Încrederea consumatorilor este pe cât de greu de câștigat, pe atât de ușor de pierdut, motiv pentru care companiile mici și mari trebuie să investească constant în relația cu fanii brand-ului, dar și în relația cu prospecții. Implementarea unor strategii de marketing și de vânzări care să reușească să construiască și să mențină relația cu actualii și posibilii clienți este posibilă prin folosirea creativă și originală a instrumentelor disponibile în mediul online și offline.

Într-o perioadă a digitalului, materialele tipărite par să își piardă din utilitate, însă industria printului demonstrează capacitate de reinventare prin soluțiile pe care le oferă pentru livrarea cât mai originală a mesajelor către comunități. Cu alte cuvinte, în era digitală, companiile au nevoie de materiale tipărite mai mult ca niciodată, iar unul dintre motive este aglomerarea din mediul online, imprimarea devenind cu 43% mai puțin agasantă decât promovarea pe platformele și rețelele sociale.

Trendul ascendent  al industriei de print se datorează combinării noilor tehnologii cu vechile modalități de promovare, rezultând în tipărituri care răspund atât așteptărilor beneficiarilor, cât și cerințelor clienților. Printul rămâne, așadar, un aliat pentru marketeri și specialiștii în comunicare, iar principalele motive sunt:

  1. Printul atrage atenția datorită numărului redus de competitori care îl folosesc. Mai mult decât atât, eficiența sa se datorează și faptului că materialele tipărite se bucură de mai multă credibilitate. Așadar, un design creativ și atractiv, originalitatea în procesul de crafting și un mesaj clar, fără a încărca tipăritura va avea impact puternic la nivelul percepției, trezind interesul prospectului.
  2. Printul se conectează individual cu fiecare consumator, element fundamental în era în care nevoia de conectare este mai mare decât oricând. Este cunoscut faptul că oamenii apreciază brand-urile care au o tonalitate umană în comunicare, iar utilizarea printului este un unghi facil de explorat. Spre exemplu, o campanie națională poate fi divizată în campanii locale, cu un mesaj specific pentru fiecare zonă. Această strategie este eficientă atât din punct de vedere al impactului la nivel local, cât și din punct de vedere financiar.
  3. Printul este în trend prin adaptarea la preocupările societății. Tot mai multe tipografii folosesc materiale eco-friendly, care să aibă un efect minim asupra mediului. Pentru companiile care sunt preocupate de impactul adus naturii de acțiunile sale specifice, utilizarea materialelor bio-degradabile contribuie la crearea unei imagini de brand responsabil și conectează, în egală măsură, compania la un nou public țintă, cu care împarte această preocupare.

Rolul industriei de print este redefinit constant, permițând companiilor să răspundă prompt cerințelor venite din partea clienților prin intermediul tipăriturilor și să fie, în egală măsură, trendsetteri pentru celelalte brand-uri din piață.

Leave a Comment