Top 10 companii de retail la nivel global

februarie 6, 2019
by Agenția de Print

Cel mai recent raport Global Powers of Retailing 2019 realizat de către Deloitte arată faptul că cele mai importante 250 de companii de retail la nivel global au înregistrat o creștere semnificativă în anul 2017. Veniturile cumulate a 83% dintre cei mai mari 250 de retaileri din lume (208 companii) au crescut, fapt care a generat un proces de creștere compus și adaptat, în funcție de valută, de 5,7%, în creștere cu 4,1% față de anul 2016.

În cadrul acestui raport regăsim o analiză detaliată a scenariului economic la nivel global și modalitatea în care acesta influențează industria de retail. Aceasta a inclus 250 de companii din toată lumea, selectate pe baza pe baza datelor publice disponibile pentru anul fiscal 2017 (an fiscal încheiat până în iunie 2018). S-a avut în vedere inclusiv performanța companiilor în cadrul zonei geografice în care își desfășoară activitatea și în cadrul sectoarelor de retail.

3 companii europene sunt în top 10 retaileri la nivel mondial

În comparație cu anii trecuți, operatorul rețelelor de magazine ale Kaufland și Lidl – Schwarz Group – a coborât pe poziția a cincea, chiar dacă veniturile lor au crescut cu 7,4% în anul 2017 comparativ cu anul 2016 când acestea au fost doar de 5,3%.

O nouă apariție în top, pe locul 10, o constituie Aldi – unul dintre cei mai mari retaileri britanici – datorită vânzărilor de 78 mld. de dolari înregistrate în anul 2017. Unul dintre marii absenți din top este Carrefour care a cerut să fie scos.

De asemenea, este important de menționat faptul că din cadrul celor 250 de companii la nivel internațional mai fac parte: Alhold Delhaize (locul 11), operatorul rețelei de magazine Mega Image din România; Auchan Holding (locul 16); REWE Group (locul 19), operatorul rețelei Penny Market din România (locul 26); Coope Group (locul 44), din care face parte compania Transgourmet, proprietarul rețelei Selgros din România; DM (locul 100) și Luis Delhaize (locul 106), operatorul rețelei Cora din România.

Este o certitudine faptul că, în procesul de expansiune și de atingere a nou piețe, toate companiile de top au alocat bugete impresionante campaniilor de marketing și de comunicare cu ajutorul cărora să crească brand awareness-ul. În cadrul acestora, materialele tipărite au constituit o parte semnificativă, fie că a fost vorba despre revistele promoționale săptămânale, afișele, tipăriturile indoor sau outdoor.

Așa cum am arătat într-un articol anterior, la intersecția principalelor schimbări structurale și de tranziție stau companiile care au prevăzut capacitatea de metamorfozare a printului și care investesc în mijloace creative de interacțiune cu publicul țintă prin intermediul tipăriturilor. În prezent, un subiect fierbinte din industrie vizează imprimarea digitală și modalitățile prin care tipografiile, în colaborare cu integratorii de print și brandurile, pot folosi tipărirea pentru a aduce plus valoare în cât mai multe domenii și industrii.

Mai mult decât atât, cu cât cei 3 giganți caută noi modalități de a interacționa cu clienții și de a valida  relația cu aceștia, consumatorii sunt preocupați de noile și vechile valori alimentate de industria retail.

Surse:

https://www.retail-fmcg.ro/wp-content/uploads/2019/01/Global-Powers-of-Retailing-2019.pdf

Photo: https://www.pexels.com/photo/architecture-building-business-city-264507/

 

Leave a Comment