Tot ce trebuie să știi despre un broker de print – întrebări și răspunsuri

noiembrie 13, 2017
by Agenția de Print

Industria printului se dezvoltă în mod constant datorită evoluției tehnologiei care permite tipografiilor să întâlnească cele mai specifice nevoi și cerințe ale companiilor. Alegerea unei tipografii care să se potrivească profilului firmei și care să livreze, în timp util, materialele necesare poate fi un proces anevoios pentru cei care nu sunt specializați în domeniu. Mai mult decât atât, proiectele mari solicită investirea de timp și resurse, atenția la detalii și cunoașterea limbajului și caracteristicilor de specialitate, astfel încât materialele livrate să respecte standardele calitative impuse. Astfel, gestionarea unui proiect de print fără cunoștințele de bază poate genera rezultate negative și poate întârzia procesul. În acest context, răspunsul la aceste probleme este alegerea colaborării cu un broker de print care deține expertiza necesară coordonării proiectelor de orice mărime și care dispune de resursele necesare pentru livrarea materialelor în conformitate cu cerințele clienților.

Brokerul de print este o identitate independentă de companiile de print care activează cu scopul de a raspunde companiilor aflate în căutarea soluțiilor de print personalizate cu cele mai potrivite solutii create in si cu tipografiile specializate.

Întrebarea 1. Când este indicat ca o companie să apeleze la un broker de print?

Indiferent de industria sau mărimea companiei, un broker în domeniu dispune de experiența necesară pentru a evalua și a gestiona proiectul de print. Exemple de situațiii în care se recomandă contactarea specialistului:

  • în momentul în care nu există siguranță în elaborarea specificațiilor tehnice sau calitatve ale materialelor
  • se cunosc doar elementele generale ale proiectului
  • toate informațiile de mai sus sunt cunoscute, însă se dorește garantarea unui termen de livrare care să nu depindă de o capacitatea de producție limitată
  • atunci când se dorește flexibilitate și costuri încadrate în buget, chiar dacă proiectul poate genera schimbări dese și/sau număr ridicat de variabilele apărute
  • când se urmărește optimizarea unui proiect sau realizarea lui într-un mod care este imposibil de realizat doar de unul singur sau un grup redus de furnizori, păstrându-se aceleași condiții calitative

Întrebarea 2. Care este procesul de alegere a tipografiei potrivite pentru proiect?

În primă instanță, un broker de print ajută compania la finalizarea conceptuală a proiectului de print, astfel încât să poată evalua necesarul de muncă și resursele de care are nevoie. Odată stabilite liniile generale, procesul contine cateva etape. Exemple:

  • Oferirea soluțiilor de logistică și producție
  • Prevenirea posibilelor probleme de producție
  • Alegerea tipografiilor potrivite
  • Analiza ofertelor, consultanță oferită clientului și alegerea celei mai bune soluții
  • Evaluarea pașilor suplimentari
  • Gestionarea procesului de tipărire

Întrebarea 3. Cum se alege un broker de print potrivit profilului companiei?

Alegerea unui broker de print respectă procesul general de contactare și de alegere a unui colaborator. Se recomandă focusarea pe domeniul de aplicare și pe detaliile proiectului, respectiv pe fluxul de lucru, experiența în domeniu și gestionarea proiectelor similare.

Întrebarea 4. Care sunt întrebările de detaliu care trebuie puse?

Datorită faptului că, în România, domeniul brokerajului de print este la început, întrebările trebuie să fie detaliate, astfel încât relația de business să se dezvolte pe încredere și transparență. Dintre întrebările pe care o companie trebuie să le adreseze, se amintesc:

  • Au fost tratate proiecte similare cu cel al companiei?
  • Care sunt modelele în acest sens sau cum ar gestiona brokerul acel proiect (dacă nu există proiecte similare)?
  • Cum funcționează o relație de business cu un broker de print?
  • Care sunt responsabilitățile companiei și cele ale brokerului?
  • Care sunt problemele care pot apărea?
  • Au existat situații de depășire a unui termen limită și dacă da, de ce?
  • Care a fost rezolvarea în situațiile de depășire a termenului și în ce bugete?

Așadar, colaborarea cu un broker de print are rolul de a oferi cea mai bună soluție de print companiilor, de a simplifica relationarea si intelegerea a ce urmeaza sa fie livrat in cadrul proiectelor de print specifice și de a asigura materiale personalizate la cele mai înalte standarde.

Leave a Comment